“Meil on soov laiendada seda merenduse alalt kaubandusele üldisemalt,” tunnistas Zuyuani. Partsi sõnul arutati kohtumisel seetõttu ka lennunduskoostöö võimalusi.

Kindlasti peaks aga eilne leping kõr­valdama ühe olulise takistuse ettevõtete omavaheliselt suhtlemiselt, viitas Parts Ningbo ja AS-i Tallinna Sadam poolt jaanuaris sõlmitud koostöölepingule jaotusterminali rajamiseks Muugale.

Hiina delegatsioonis osalenud suure konteinerkaupade käitusfirma China Shipping Europe juht Zenggang Yu rääkis Päevalehele, et ettevõtte aastane kasv on olnud 20–25 protsenti, ja lisas: “Kuid see pole piisav.” Seetõttu vaatab firma tema sõ­nul Ningbo Muuga-plaane kui võimalust ennast laiendada.

Homme on Hiina delegatsioonil kohtumised Tallinna Sadama ja veeteede ametiga, reedel Tallinna lennujaamas.

Tallinna lennujaama turundusdirektor Eduard Tüür tunnistas, et teatud Hiinast saabuvatel kaupadel on olemas ka õhu­transpordi potentsiaal. “Näiteks tuuakse elektrooniline kaup lennukiga siia ja veetakse treileritega ida poole edasi.”