Eesti idufirmad saavad võimaluse osaleda miljoni dollari investeeringute jagamisel


Eesti idufirmad saavad võimaluse osaleda miljoni dollari investeeringute jagamisel
Raha jagamineFoto: Scanpix, Panther Media

Täna avaneb rahvusvahelise kampaania Chivas Regal The Venture Eesti voor, mis annab Eesti parimatele idufirmadele võimaluse näidata ennast rahvusvahelistele investoritele ning osaleda miljoni dollarilise investeeringute fondi jagamisel.

Šoti viskitootja Chivas Regali algatusel loodud ülemaailmne idufirmade otsingukampaania The Venture kutsub konkursist osa võtma lootustandvaid ja ambitsioonikaid idufirmasid, kelle soov on kasumi teenimise kõrval avaldada positiivset mõju ühiskonnale, teatas ettevõte.

“The Venture võimaldab alustavatel või arengufaasis olevatel sotsiaalsetel ettevõtjatel realiseerida rahvusvahelisel tasemel oma potentsiaali ning saada ligipääsu ühe miljoni dollarilisele rahastamisele,” ütles The Venture kampaania esindaja ja Chivas Regali tootejuht Sulev Kirst.

“Konkurss on loodud kasumile orienteeritud idufirmadele, kelle eesmärk on avaldada positiivset mõju ühiskonnale või keskkonnale – see on suurepärane võimalus näidata ennast maailmale ning meelitada Eestisse rahvusvahelisi investeeringuid,” lisasKirst.

Eesti vooru taotlusi asub hindama Eestis investeerimisvõimalusi otsiva erainvestorite katuseorganisatsiooni EstBAN ja kohaliku vooru korraldaja Pernod Ricardi esindajatest ning kohalikest ekspertidest koosnev žürii.

Eesti vooru võitja selgub hiljemalt detsembris, keda ootab ees niinimetatud “kiirendi nädal” ehk mentorlusprogramm, mis leiab aset 2016. aasta aprillis. Programmi raames saab võitjast Eesti idufirma võimaluse õppida maailma parimatelt ärivisionääridelt ning esitleda ennast globaalsele publikule. Peale mentorlusprogrammi läbimist eraldatakse Chivas Regal The Venture fondist 250 000 ollarit, mille jagamine osalejate vahel toimub avaliku hääletamise vormis.

Ülejäänud 750 000 dollarit jagab aga juba 2016. juulis kogunev rahvusvaheline žürii konkursi finaalvoorus, kuhu sõidutakse samuti Eesti vooru võitja.

Konkursi Eesti voor algab 15. septembril ning kestab 10. novembrini. Konkursile on oodatud osalema alg- või arengufaasis Eesti idufirmad. Kvalifitseeruvatel algfaasis start-up’idel peaks olema töötav kontseptsioon ja võimalusel ka nähtav tegutsemine ning nad peaksid olema turul aktiivsed mitte rohkem kui kolm aastat.

Kvalifitseeruvad arengufaasis idufirmad peavad olema reaalse töö- ja müügitulemustega prototüübi faasi ületanud ettevõtted, kes on tegutsenud üle kolme aasta. Algfaasis idufirma aastakäive ei tohi ületada 435 000 eurot, arengufaasis idufirma maksimaalne aastakäive peab jääma alla 870 000 euro.

Firmad peavad olema nii Eestis registreeritud kui ka siin tegutsenud.