On24 on Taloussanomate andmeil esimene Baltikumi kaugmüügiettevõte, kes alustas oma äri Soomes vahetult pärast Eesti saamist Euroopa liidu liikmeks 2004. a maikuus.

“Start on läinud üsna ootuspäraselt: oleme selgeks saanud, et sellel äril on Soome turul potentsiaali ning soomlased on valmis interneti kaudu mööblit ostma,” ütles On24 juhatuse liige Peep Kuld.

Esimese paari nädalaga tellisid Soome kliendid rohkem kui 120 000 krooni eest mööblit. Eesmärk on saavutada vähemalt sama kuukäive nagu Eestis, kus see on 1 ja 1,5 miljoni krooni vahel. Kulla sõnul jagub Soomes arenguruumi, kuna Soome mööblituru maht on 20–30 korda suurem kui Eestis ja viie aasta perspektiivis oleks reaalne saavutada Soomes 20–30 miljoni kroonine kuukäive. Järgmisena plaanib On24 Kulla sõnutsi laieneda Rootsi.

Valdavalt CD-plaatide kaugmüügiga tegeleva Laseringi internetipoe juhatuse esimehe Vello Nurme hinnangul on e­kaubandus tõusva trendiga. Ehkki nende müüginumbreid ei ole ELiga ühinemine mõjutanud – tollitõkkeid ei olnud alla 1000kroonistel postipakkidel ka enne ühinemist –, hindavad nad iga-aastast müügikasvu vähemalt 10 protsendile.

E-mööblipoe Soome turule minek sai võimalikuks tänu tolliformaalsuste ja tollimaksude kadumisele Eesti ja Euroopa Liidu maade vahel, mis võimaldab kaupu transportida Soome klientidele kiiresti ilma lisakuludeta tollis ja piiril. Oluliseks eelduseks oli ka koostöö Eesti ja Soome Posti vahel.

Mööblitootjatel on e-poe vahendusel lihtsam välisturule jõuda, kuna pole vaja tegeleda esinduste avamiste, kauplusepindade rentimise ega kauba ühest riigist teise viimisega, samuti reklaamiga. “Suur mõju sellisest ärimudelist Eesti tootjatele oleks see, et väikestel ja keskmistel tootjatel on võimalik ilma suure hulga vahendajateta sisuliselt meie keskkonna kaudu jõuda otse välismaise lõpptarbijani,” märkis Kuld.