Eesti jaekaubanduse käibekasv külmus

 (6)
Lipo uued poeruumid
Lipo avas uued poeruumid 16.04.2018Foto: Hendrik Osula

Kui veel veebruaris kasvas aastaga Eesti jaekaubandusettevõtete käive püsihindades aastaga kolm protsenti, siis märtsis taltus kasv ühe protsendini.

2018. aasta märtsis oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 565,6 miljonit eurot, teatas statistikaamet.

Tööstuskaupade kaupluste müügitulu kasv märtsis aeglustus. Kui veebruaris suurenes nende ettevõtete müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 7%, siis märtsis jäi müük eelmise aasta tasemele. Müügitulu suurenes nelja ja vähenes kolme tegevusala kauplustes.

Müügitulu suurenes eelmise aasta märtsiga võrreldes posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes (kasv 13%), apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 9%), muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) (kasv 6%), ning tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv 2%).

Müügitulu vähenes eelmise aasta märtsiga võrreldes kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük), muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade jm, ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes.

Toidukaupade kaupluste müügitulu, mis eelnenud kuudel väikest langust näitas, pöördus märtsis taas tõusule ning suurenes eelmise aasta märtsiga võrreldes 1%.

Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu suurenes eelmise aasta märtsiga võrreldes 5%.