Eelmisel nädalal saatis Briti avalikkusele teate kohalik ühendus «Sotsialistidest veoautojuhid» (STD), kes süüdistab kõlvatus konkurentsis kohalikku transpordifirmat, kellega teeb koostööd ka keskerakondlasest riigikogu liikmele Jüri Šehovtsovile kuuluv transpordifirma Parme Trans.

Probleemi näevad sotsialistlikud autojuhid selles, et teiste hulgas ka Eesti autojuhid küsivad oma töö eest madalamat palka. See annab transpordifirmadele konkurentsieelise ning kisub seetõttu alla teiste juhtide palgad.

Seetõttu nõuab STD, et kohalik transpordiministeerium ja politsei võtaks vajaduse korral kasutusele meetmed, millega takistataks ebaõiglase konkurentsi vohamist.

Transpordi- ja teetöötajate ametiühingu juhi Peep Petersoni sõnul on inglaste selline väljaastumine ärevusttekitav, sest kui Eesti vedajad selliseid noote tõsiselt ei võta, võib neid Euroopas boikott tabada.

«Soomlased on Eesti meremeestele ja laevadele juba korra boikoti korraldanud ning kui see korduks autovedajate suhtes, siis oleks sellel tõsine mõju,» lausus Peterson.

Tema sõnul on probleem selles, et Euroopa riikides on ametiühingud kokku leppinud autojuhtide miinimumtasu määra. Analoogne leping on Eestis sõlmitud bussijuhtide ja nende tööandjate vahel, kuid autojuhtide osas on see alles planeerimise faasis.

Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioon juhi Toivo Kuldkepi sõnul on Euroopa firmade eeliseks seevastu tõik, et nemad saavad ostetud kütuse pealt käibemaksu hiljem tagasi. Eestis sellist soodustust ei ole.