Eesti kolmerattalise elektriauto väljatöötaja on jännis arve tasumisega

 (44)
Lisatud autotootja kommentaar
Elektriauto Nobe ja Roman Muljar
Elektriauto Nobe ja Roman MuljarFoto: Ilmar Saabas

Kolmerattaliste elektriautode müüja SeaNest OÜ, kes on loonud Nobe nimeliste sõidukite prototüübid, käis läinud aastal välismessil, kuid on jätnud selle eest maksmata.

„Ettevõte osales läinud aastal välismessil ja on jätnud alla 10 000 eurose võla maksmata,“ kommenteeriti Julius Inkassost, kelle menetleda läinud aastal tekkinud võlg on. „Praegu ei paista küll mingeid märke, et ambitsioonikate plaanidega seotud ettevõttel kusagilt raha tekiks, kuigi nad otsivad investoreid.“

"Arve tasumiseks (3043 €) lubas saksa e360 Move - messi korraldaja Holger Neumann anda Nobele aega 2019 aasta lõpuni,nüüd aga mõtles ümber ja andis inkassosse," rääkis SeaNest OÜ juht Roman Muljar tekkinud võlast. "Startupid on tihti arvete maksmisega jännis. Saksa eMove 360 messi korraldaja Holger Neumann käis nagu uni peale, et tulgu me ikka kohale. Ütlesin kohe, et raha meil messi eest tasuda lähiajal pole. On ime, et saame nukuauto tranpordiraha Saksamaale ja tagasi kokku. Holger ütles, et ära muretse, anname maksmiseks aega. Nüüd otsustas võla sisse nõuda. Julianus Inkasso kah ähvardab meid kohe kohtusse anda ja arved arestida. Aga küll me suve lõpuks ära klaarima, halba energiat me Nobe auto kohale ei taha."

Roman Muljar, Eesti oma Elon Musk, pani õlad kokku rikaste soomlaste ja andekate Tallinna tehnikaülikooli tööstusdisaineritega, kirjutas mullu Ärileht. Esimese retrovälimusega Nobe 100 on eelmüügis ostnud Tallinn-Helsingi tunneliprojekti eestvedaja Peter Vesterbacka. Teise auto ostis mängudemaailma guru David Helgason, kolmanda 35 000 euro eest Soome tehnorikkur Juha Hulkko, ja neljanda Luksemburgis tegutseva investeerimisfondi IT-juht Jan Nielsen.

Seotud lood:

Stockholmis asuva ühistrahastusplatvormi FundedBy Me kaudu kogus Nobe läinud aastal augusti lõpuks ligi 158 000 eurot. Selle vastu said 172 investorit kokku 2,65 protsendise osaluse Eesti autotootjas. Ettevõte kirjutas raha kaasates, et 2-3 autot peaksid saama valmis 2019. aasta oktoobris.

Krediidiinfo kodulehelt selgub, et ettevõte pole esitatud 2018. aasta aruannet. 2017. aastal on kompanii puhaskahjum 2782 eurose nullkäibe juures.