„Selliseid kohti on tõesti palju,” tunnistas OÜ Top Connect juht Vladislav Sobolev. Tema kinnitusel müüakse firma kõnekaarte umbes 60 riigis. „Põhja-Ameerika, Euroopa, Ukraina, Austraalia ja Jaapan,” loetles Sobolev suuremaid turge. Kõnekaardi tunneb ära TravelSIM-i kaubamärgi järgi, Ameerikas müüakse seda ka Exploreri nime all.

Kõnekaartide piiri taha viimisele ei seata enamikus riikides takistusi. Ometi on Top Connect selles nišis üks esimesi, näiteks Saksamaal on võimalik osta peamiselt vaid Eesti või Suurbritannia päritolu kaarte. Edasine jääb ostja valida, kumma riigi kaudu oma kõned suunata.

Mõned aastad tagasi süüdistas mobiilioperaatori Elisa eel­käija Radiolinja ettevõtet ebakvaliteetse teenuse osutamises ja püüdluses hakata vahendama tegelikust madalama sidumishinnaga teenuseid. Toonane side­amet nimetas konkurendi pretensioone põhjendamatuteks.

Praegu on Eestis Top Connecti partneriks EMT. „Meie jaoks on tegu lihtsalt allhanke­töö­ga, mis ettevõtte üldises tegevuses kajastub pigem nišivaldkonnana,” jäi EMT pressiesindaja Kaja Pino tagasihoidlikuks.

Tegelikult moodustas Top Connect OÜ käive 2007. aastal 338 miljonit krooni ja eelmisel aastal pea kaks korda enam, ligi 662 miljonit krooni. Sobolevi sõnul ei tulene kogu käive siiski mitte ainult SIM-kaartide müügist. „Meie peakliendid on Baltikumi ärikeskused, kellele pakume telefonside, interneti ja mobiilside teenust, millest TravelSIM on ainult üks osa.”

Sobolevi jutu järgi on alustatud tööd ka Hiina vallutamiseks. Ohtu, et Hiinast rändlusteenusena Eestisse saabuvad kõned võiksid siinsed süsteemid ummistada, Sobolev ei karda.