Eesti maanteedel liikleb vähemalt 1,4 miljonit eurot maksev limusiin

 (194)
Eesti maanteedel liikleb vähemalt 1,4 miljonit eurot maksev limusiin
Mercedes-Maybach S 650 PullmanMercedes-Benzi koduleht.

*Keretüüp: soomussõiduk
*Pikkus: 6 meetrit, 49 sentimeetrit
*Kaal: 5,6 tonni
*Keskmine kütusekulu: 20,6 liitrit sajale kilomeetrile
*Hinnaklass: minimaalselt 1 400 000€

Maanteeameti sõidukiregistrisse kanti 13. jaanuaril sõiduk, mille sarnast Eesti teekäänakutel võib kohata haruharva.

Täpsemalt on tegemist mudeliga Mercedes-Benz Brabus Automotive Maybach S650 Pullman Guard, mis on ümbritsetud ballistilise kaitsega ning täidetud tipptasemel tehnoloogiaga. Kõnealune auto on tõenäoliselt üks kalleim limusiin, mida Mercedes-Benz toodab.

Kaitse äärmuslike ohtude eest

Soomussõiduki kerega auto on kuulikindel. Kui sõiduki kõrval või all peaks toimuma plahvatus, on tootja sõnul seesviibivad inimesed kaitstud.

Võimalike kildude ja lõhkeseadeldiste mõju eest kaitstud aknad on lamineeritud, ent see ei takista sõidukist avanevat vaadet - tootja märgib, et visuaal pole kõrgetest kaitsemeetmetest hoolimata häiritud.

Sõiduki teevad veelgi erilisemaks spetsiaalsed rehvid, millega on võimalik edasi sõita ka siis, kui autorattad on saanud kuulitabamuse.

Tootja väidab lehel, et Mercedes-Benzi "Pullmani" seeria autod on olnud kuninglike perede ja riigipeade valik reisimiseks juba aastakümneid - "reisimaks oma staatusele sobiva väärika moega".

Kellele säärane luksus?

Tõesti, kellele Eestis osta säärane auto, mille maksumus võrdub Lasnamäel asuva Pinna tänava remondi kuludega?

Seotud lood:

Hüpoteese on mitu - kõige tõenäolisemalt vajaks tippametnike sõidutamiseks säärast autot kas näiteks presidendi kantselei või välisministeerium. Riigihangete registri sügavustest säärast ostulepingut käsitlevat dokumenti aga esile ei kerkinud.

Teine võimalus, kuidas riigiametnikud säärase autoga ametnikke sõidutada saaksid, oleks läbi kasutusrendi: ettevõte ostab auto sisse ning rendib selle riigiametile teatud perioodiks välja. Antud juhul oleks ettevõtjaks Mercedes-Benzi ametlik sisseostja Silberauto. Ka sellist tehingut sisaldavat dokumenti ei õnnestunud esialgu leida.

Auto interjöörist võib saada aimu allolevast videost, kus on esitletud sõiduki väiksemat, neljakohalist versiooni. Eesti teid vallutav Mercedes-Bens on aga kuue kohaga ning kuue ja poole meetri pikkune.