Eesti Meedia ja Kanal 2 suuromaniku Norra meediakontserni Schibsted ASA neljapäeval avaldatud üheksa kuu majandustulemuste kohaselt sai Schibsted Eestist 28 miljonit Norra krooni ehk ligikaudu 55 miljonit krooni kahjumit.

Kanal 2 kahjum oli 12 miljoni Norra kroonise käibe juures 11 miljonit krooni ja Eesti Meedia grupi kahjum 134 miljonilise käibe juures üheksa miljonit Norra krooni.

Kadastiku sõnul pole märkimisväärseid muudatusi Kanal 2 majandustulemustes esialgu veel märgata, kuna telejaama integreerimine Eesti Meedia gruppi toimus sisuliselt alles kolm kuud tagasi.

Koos kogu Eesti äritegevuse koondamisega juunis loodud ettevõtte Shibsted Eesti alla lahkusid ka mitmed Kanal 2 senised juhid.

“Meie esimesed kaadrialased sammud olid ajendatud soovist tugevdada Kanal 2 ärijuhtimist, /…/ varem on tehtud mitmeid vaieldavaid otsuseid programmi valikul,” rääkis Kadastik.

Kuna televisioonis sõlmitakse programmioste ette ja pikemaks ajaks, võib suuremaid muudatusi Kanal 2 programmis Kadastiku sõnul näha alles uuel aastal.

“Eesti Meedia näeb Kanal 2 tugevusi tulevikus üldsegi mitte konkurentidest paremate “seebikate” pakkumises, vaid koostöös Eesti Meedia kui Eesti suurima ajakirjandussisu tootjaga,” rääkis Kadastik.

Kadastiku hinnangul avanevad Kanal 2 Eesti Meedia kontsernis head võimalused kasutamaks ära näiteks Postimehe, lehe väliskorrespondentide ning maakonnalehtede võrgu kasutamisel.

“See tähendab, et Kanal 2 programm peaks arenema just Eesti ainestiku — nii uudised kui kommentaarid ja debatid — tugevdamise läbi,” märkis ta.

Kanal 2-l on Kadastiku sõnul täita ka oluline roll Eesti Meedia kujundamisel multimeediakontserniks, mille tulemusel hakkab kontsern telefirma baasil toodetud videomaterjale kasutama ka oma internetiprojektide realiseerimisel.

Kuigi muudatused on suunatud eelkõige majandustulemuste parandamisele, ei suuda Eesti Meedia tegevust strateegiliste investeeringute tõttu siiski koheselt kasumisse viia.

“Loomulikult võitleme selle eest, et ka jooksvad majandustulemused oleksid nii head kui võimalik, et olla täna edukamad kui eile,” lausus Kadastik. “See on Kanal 2-l ka õnnestunud.”

Postimeest ja mitmeid ajakirju kirjastavas AS Eesti Meedias on Schibstedil 92,5-protsendiline ja Kanal 2-s 96-protsendiline osalus.