Eesti Meedia jõudis II kvartalis 2,4 miljoniga plussi

 (2)

Tänavu esimeses kvartalis sai Eesti Meedia kaheksa miljonit krooni kahjumit.

Eesti Meedia juhatuse esimees Mart Kadastik ütles BNS-ile, et jätkuvalt toodavad kontserni väljannetest kasumit maakonnalehed, Postimees oli teises kvartalis väikeses plussis või töötas nullkasumiga.

Kokku sai Eesti Meedia ja Kanal 2 enamusosaluse omanik Schibsted ASA Eestis 191,1 miljoni kroonise äritulu juures 34,7 miljonit krooni kahjumit, teatas Schibsted.

Kadastiku sõnul sisaldub Schibstedi kogukahjumis lisaks Eesti Meedia ja Kanal 2 majandusnäitajatele veel Schibstedi kontserni goodwill.

Mullu oli Schibstedi kahjum tegevusest Eestis 189,1 miljoni kroonise äritulu juures 50,2 miljonit krooni.

Seoses Sõnumilehe ja Õhtulehe baasil uue ajalehe ja ajakirjade väljaandmiseks uue ettevõtte mooodustamisega on nende majandustulemusi Kadastiku sõnul keeruline hinnata, sest ühinemise tulemusel on numbrid ebaülevaatlikud.

Kindlas kasumis on Kadastiku sõnul ajakiri Kroonika, suure kasumi — 8,4 miljonit krooni — teenis esimesel polaastal ka trükikoda Kroonpress.

Eesti Meedia, mille enamusaktsiad kuuluvad Norra Schibstedile, annab välja Postimeest ja nelja maakonnalehte ning omab Kroonpressi trükikoda.

Tabloidlehe SL Õhtuleht väljaandmiseks ja ajakirjade kirjastamiseks moodustasid Eesti Meedia ja teine meediakontsern Ekspress Grupp tänavu kevadel ühisettevõtted. Schibsted koondas tänavu ühte konserni ka Eesti Meedia ja telejaama Kanal 2.

Eelmisel aastal oli Eesti Meedia tegevuskahjum 48,7 miljonit krooni. Suurema osa kahjumist andsid ajalehed Postimees ja Sõnumileht. Kahjumit tõid kontsernile ka ajakirjad Tervis, Stiina ja Luup.