„Mul on hea meel, et riik on võitlust vedelkütuse turul vohava maksupettuse vastu võtnud tõsiselt. Kui 2013. aastal jäi vedelkütuse turul toime pandud maksupettuste tõttu riigil saamata hinnanguliselt 75 miljonit eurot makse, siis siiralt loodan, et värskelt vastu võetud seaduse muudatused aitavad seda puudujääki vähendada,“ ütles Eesti Õliühingu juht Toomas Saks, kelle sõnul tuleks riigil senisest rohkem ressurssi panustada ka järelevalvele.

„Värske seadusemuudatuse juures on tunnustamist väärt asjaolu, et laienevad maksuhalduri õigused kütust kinni pidada ning vajadusel küsida ettevõtjalt aktsiisi tagatist. See annab ebaausalt tegutsevatele ettevõtetele selgelt vähem tegutsemisvabadust ning parandab ausate ettevõtjate konkurentsivõimet,“ rääkis Saks.

Tema sõnul võidavad värske seadusemuudatuse tulemusena pikemas perspektiivis ka kliendid.

„Kui siiani oli ebaausatel ettevõtetel võimalik Eestisse tuua keemiliste ja füüsikaliste omaduste poolest diislikütusega sarnaseid tooteid, näiteks määrdeõli, trafoõli, erinevat vormiõli ja küttemasuuti ning neid diislikütuse pähe realiseerida, siis nüüd peaks selliste skeemide osakaal kindlasti vähenema. See omakorda väldib ebakvaliteetse kütuse levikut,“ lisas Saks, kelle sõnul tuleks mootorikütustega seotud kvaliteediprobleemide vältimiseks eelistada tuntud mootorikütuste jaemüüjaid, kelle tarneahel on usaldusväärne.

Riigikogu võttis neljapäeval vastu kütuse- ja aktsiisiseaduse muudatuse, mis peaks vähendama ebaseadusliku kütuse importi ja müüki ning tagama kõrgema maksulaekumise.

Aktsiisiseaduse muudatuse alusel maksustatakse edaspidi kütuseid, sealhulgas vedelat põlevainet, vastavalt kasutusotstarbele. Selleks laienevad maksuhalduri õigused võimaldamaks kütust kinni pidada ning vajadusel küsida ettevõtjalt aktsiisi tagatist.