Eesti Päevalehe tütarettevõte AS Linnaleht teenis kasumit 1,973 miljonit krooni ja töökuulutuste portaal Hyppelaud (OÜ Netikuulutused) 1,352 miljonit krooni. Mõlemas tütarettevõttes on Päevalehe osalus 50%. Seega teenis Eesti Päevalehe ettevõtete grupp kokku kasumit 4,39 miljonit krooni.

2006. aasta I poolaastal oli Eesti Päevalehe AS kasum ilma erakorraliste tuludeta (Linnalehe aktsiate müük) 4,9 miljonit krooni ning tütarettevõtete kahjum kokku oli 2,436 miljonit krooni (Päevalehe osa sellest 1,218 miljonit krooni). Seega oli Päevalehe ettevõtete grupi kasum eelmise aasta esimesel poolel kokku 3,682 miljonit krooni.

Päevalehe tütarettevõtted teevad juba praegu selgelt paremat tulemust kui iial varem. Linnaleht on konkurentsitult Tallinna kõige suurema lugejaskonnaga ajaleht nii eesti- kui venekeelsel turul ning on väga lähedale jõudnud Postimehele ja Õhtulehele ka üle-eestilisel turul. See positsiooni on üha enam kajastumas ka ajalehe reklaamikäibes. Töökuulutuste portaal Hyppelaud on kuulutuste arvult hakanud edestama CV Online ning saavutamas CV Keskuse järel turul teist kohta. Süda täitub rõõmuga seda vaadates.

Päevalehe enda tulemus jääb poolaasta tulemustes veel maha eelmise aasta tasemest, kuid aasta kokkuvõttes tuleb siiski arvatavasti kõigi aegade suurim kasum. Selle aasta esimese kuue kuu tagasihoidlik tulemus on suures osas seotud Päevalehe konservatiivsete arvestuspõhimõtetega. Suurte ühekordsete projektide stardikulusid me ei ajata. Alustasime märtsis järjekordse raamatusarjaga, mille stardikulud olid ca 5 miljonit krooni. Alates maist on see projekt kasumis (poolaasta kasum ca 1 miljon krooni) ja aasta kokkuvõttes annab nii mõnegi miljoni puhastulu. Tegime ka erinevalt eelmisest aastast suure suvise tellimiskampaania, kus peaauhinnaks on traktor. Ka selle projekti kulud (ca 1 miljon krooni) langevad suuremas osas I poolaastasse ja tulud teise poolaastasse.

Päevalehe keskmine tellimuste arv oli I poolaastal 33917, eelmisel aasta samal perioodil aga 29328. Kasv seega 4589 tellimust, mis teeb 15,6%. Suvel nagu ikka tellijate arv natuke väheneb, kuid küll see sügisel taastub. Mõneti selline edu mind üllatab. Päevaleht on sisult hea konservatiivne ajaleht, mida mõned kutsuvad ka kvaliteetleheks. Sellised ajalehed ei ole kusagil maailmas massilehed. Aga ju siis eestlased hindavad asjalikku ajakirjandust. Ma näen, et toimetus on hästi informeeritud ja oskab uudiseid jutustada. Hea tase. Nüüd on vaja edendada kirjutamise stiili ja uurida rohkem, mida teevad Eestis tavalised inimesed. Eriti häiris mind liigne ametnike tegevuse kajastamine just äsjastel mõnusatel suvekuudel.

Tellimuste keskmine hind oli selle aasta I poolaastal aga 2 krooni suurem kui eelmisel aastal. Alates selle aasta märtsist on tellimuse keskmine hind aga juba 4,96 krooni suurem kui eelmisel aastal. Sellelt hinnatasemelt suudame juba edukalt katta järjest kasvavaid trüki ja kojukande kulusid, lisaks annab see meile päris head võimalused investeerida uutesse ärivaldkondadesse.

Väga rahul olen ka Päevalehe raamatukirjastuse tegevusega. I poolaastal andis see (Päevalehe romaaniklassika sarja arvestamata) kasumit 1,027 miljonit krooni. Eesti raamatupoodide 10 enimmüüduma raamatu seas on pidevalt olnud 2-3 Eesti Päevalehe kirjastatud raamatut (Leiutajateküla Lotte, Väikesed vanamehed, Regio atlased). Meie kirjastuspoliitika on kirjastada raamatuid piiratud arvul, kuid saavutada iga raamatuga müügimahud, mis on vähemasti kaks korda üle Eesti keskmise.

Eesti Päevalehe strateegia on mitmekesistada oma äritegevust ja müüa tooteid, mis sobivad hästi Päevalehe brändiga. Raamatud ja filmid on just sedasorti tooted ning selle valdkonna ärimahud on üsna arvestatavad. Kuigi 2007. aasta juulis oli reklaamikäive kõigi aegade parim, oli raamatute müügikäive veel suurem. Valitsuse propageeritav majanduse pehme maandumine on kindlasti hea uudis madratsitootjatele, kuid tulevikule mõtlevad meediaettevõtted peaksid vaatama, et nad liialt ei sõltuks ainult reklaamituludest.

Päevalehe reklaamimüügiga olen üsna rahul. Meie uus reklaamidirektor Gerli Järv on hästi sisse elanud ja meeskonna tööle saanud. Eelmise aasta mõõnast oleme üle saanud ja vähehaaval suudame jälle saavutada reklaamikäivet, mis küünib turu keskmise kasvuni või ületab seda. Selle aasta esimesel poolaastal oli reklaamikäive 37,648 miljonit krooni, eelmisel aastal aga 30,7 miljonit krooni ehk kasv enam kui 22%. Pole just paha, aga praeguses heas majandusolukorras on kasvuruumi veel.

Kui viisakalt öelda, siis on aga tublisti arenguruumi EPL Onlines. Püsime küll enda koostatud eelarves, kuid turu areng on olnud kiirem. Oleme EPL Onlines teadlikult vältinud kõmuajakirjandust ja selle tõttu peabki EPL Online olema väiksema külastatavusega kui Delfi ja Postimees, kuid vaatamata sellele on vaja saavutada suurem külastatavus ja suurem reklaamikäive. See on ka üks meie suuremaid eesmärke 2007. aasta teisel poolaastal.

Aavo Kokk
Eesti Päevalehe peadirektor ja vastutav väljaandja
2. augustil 2007