„Olen 14 aastat maailmas ringi rännanud ja võin öelda, et Eesti tooted on märkimisväärselt head. See on väga suur saavutus. Paljudes piirkondades on toiduained ületöödeldud,“ ütles Hansson oma kõnes, vahendas toiduliit.

„Eesti puhul on märksõna autentsus. Kuni te seda säilitate, on väga hea. Välismaalt seda eestlasele omast toitu ei saa.“

Puudutades maailmamajanduse olukorda tõdes Hansson, et toormehinnad on jätkuvalt hüplikud, ent kiire hinnatõus on peatunud. „Toidu ja energeetika hinnad on järjest enam omavahel seotud. Kui maailma peaks tabama energiašokk, siis lähevad ka toiduhinnad üles.“

Siiski on lootustandev, et meie peamiste ekspordi sihtriikide Läti, Leedu, Soome, Rootsi, Venemaa tulevikuväljavaated on valdavalt positiivsemad kui euroala keskmine.

„Ettevaates ei saa siiski alahinnata negatiivseid riske – euroala ei ole jäädavalt kriisist väljunud ning oluline on valvsust säilitada. Nii et ettevõtjatel on vaja oskust leida tasakaal ettevaatlikkuse ja ettevõtte arendamise tahte vahel,“ rõhutas Hansson.

Eesti tootjad ja tarbijad on tulevikuväljavaadete osas optimistlikumad kui euroala keskmine. „Tarbijate kindlustunne on viimastel kuudel tõusnud, aga tegelikud ostuotsused sõltuvad eelkõige sissetulekust. Korrelatsioon eratarbimise ja palga vahel on väga suur,“ lisas ta.