Viimasel aastal on koertoiduturu maht olnud hinnanguliselt üle 200 miljoni krooni ning see on aastaga kasvanud umbes viiendiku. Suur osa koeraomanikest ei kasuta aga siiani oma lemmikute söötmiseks poes müüdavaid valmistoite, mistõttu on turul kasvuruumi veel küllaga, kirjutab Postimees.

Lõviosa turust on odavamate kaubamärkide käes, mille kuivtoidu kilogrammi hind ei ületa paarikümmet krooni. Samas müüvad loomaarstid ja -poed ka kallimaid ja spetsiifilisemaid koeratoite, mille hinnad võivad olla mitu korda kõrgemad.

Kaubamärkidest on uuringufirma ACNielsen andmetel eelistatuimad Chappi ja Darling. Neist viimast esindava Nestle Purina PetCare’i Balti piirkonna müügijuhi Sander Kuke sõnul peitub kahe kaubamärgi edu eelkõige nende madalas hinnas.

Kuke sõnul erinevad koeratoidud oma hinnaklassilt peamiselt kasutatava tooraine kvaliteedi tõttu. “Loomulikult mängib hinnas mingit rolli ka kaubamärk, kuid odavate toitude tulles on see osa vähenenud,” lausus Kukk.

Samas rõhutas ta, et kindlasti ei ole odavamad koeratoidud loomadele kahjulikud. “Loomatoitu kontrollitakse kohati märksa põhjalikumalt kui inimese toitu,” lausus ta.