Eesti populaarseim alkoholivaba õlu on saamas rahvusvaheliseks kaubamärgiks
Balti riikides muutus alkoholivaba õlu kõigepealt populaarseks Eestis ja Leedus, hiljem Lätis. Järjest rohkem õlletootjaid toob turule alkoholivaba õlle uusi liike, kuid hoolimata kasvavast konkurentsist, juhivad valdkonda siin piirkonnas selgelt Carlsbergi grupi õlletehased, milleks on Eestis Saku, Lätis Aldaris ja Leedus Švyturys-Utenos alus.
Ebatüüpiline samm
„Carlsberg näeb Balti riike Lääne-Euroopa piirkonna osana, nii et selliste turuliidrite tekkimisega nagu GO, on neil palju lihtsam saada populaarseks ka ühe riigi piiridest väljaspool. Tõsi, selline samm on õllemaailmas haruldane, kuna kliendid on lojaalsed kodustele õlletehastele ja nende kaubamärkidele, nii et GO läbimurret võib pidada ebatavaliseks edulooks,” räägib Viršilas.
Karastusjookide konkurent
Võrreldes Baltimaid, on alkoholivaba õlu kõige populaarsem Leedus. Eelmisel aastal oli seal alkoholivaba õlle keskmine kogus elaniku kohta kolm liitrit, Eestis kaks liitrit ja Lätis, kus jook alles hiljuti avastati – pool liitrit. Viršilase sõnul on vaid aja küsimus, millal need näitajad kõigis kolmes riigis sarnaseks muutuvad.
Olles pikka aega olnud nagu kolmas vend, on alkoholivabast õllest saanud eraldiseisev jook, mis võitleb klientide tähelepanu eest nüüd ka karastusjookidega, mitte ainult õlledega. Ainuüksi eelmisel aastal suurenes alkoholivaba õlle müük 74 protsenti,“ räägib Carlsbergi Baltimaade juht.
Tema sõnul väheneb Euroopas iga aastaga vahe tavalise õlle, mille müük järk-järgult väheneb, ja alkoholivaba õlle vahel, mille müük kasvab järsult. Kui see suundumus püsib, peame oma suhtumise õllesse üle vaatama.
Balti riikide erinevused
Baltimaade edukaim alkoholivaba õlu on GO Pilsner, mis on enimmüüdud Eestis ja Leedus ning teine Lätis.
“Alkoholivabad õllekokteilid on Eestis ja Leedus samuti väga nõutud. Lätis ei ole need populaarsed. Muidugi on lätlased hakanud alles viimasel ajal tundma huvi alkoholivaba õlle ja kokteilide vastu, nii et siin võib oodata muutusi, mis on Eestis ja Leedus juba toimunud,“ räägib Viršilas.
Tema sõnul on muutused Baltimaades – premium-klassi õlle kasvav turuosa ja karastusjookide populaarsus – Euroopas levinud trend.