“Eesti Post oli huvitatud, et keegi haldaks nende suurkliente,” ütles Ühinenud Väljaandjad OÜ juhataja Urmas Subairov. “Saavutasime kokkuleppe, et saame nende kliendid endale ja haldame neid. Otsepostitusteenuse tellime aga 100-protsendiliselt Eesti Posti käest ega kasuta teisi firmasid. Nende jaoks on esmatähtis säilitada maht ja Eesti Postil on nüüd lihtsam, sest nad ei pea enam suhtlema mitmekümne firmaga,” lisas Subairov.

Teenus odavneb

Kuna mahud on väga suured, suudab Ühinenud Väljaandjad OÜ Subairovi sõnul pakkuda klientidele odavamat teenust kui Eesti Post. Väikefirmale loovutatud klientide postitusmahud algavad 50 000 kojukandest ja ulatuvad kuni 300 000 otsepostituseni kuus.

##“Kuulen sellest firmast täna esimest korda ja mul on väga raske seda pärast tööd kommenteerida. Et seda teha, peaksin enne lepingu läbi lugema ja vaatama, kes on selle sõlminud ja millal,” ütles Eesti Posti juhatuse esimees Peeter Raudsepp.

Raudsepp ei nõustu sellega, et Eesti Post on oma suurkliendid ära andnud ega tegele nendega. “Väidan, et oma käitumises lähtun Eesti Posti ärihuvidest ja firma omaniku huvidest. Ma ei saa ka väita, et kaotame raha. Kinnitan, et ei ole tehtud selliseid otsuseid, mis käivad vastu meie ärihuvidele.”

Ka Eesti Posti nõukogu esimehele Jüri Ehasalule tuli üllatusena suurklientide haldamise loovutamine väikefirmale. “See puudutab igapäevase juhtimise valdkonda ja nõukogu ei ole sellisest muudatusest informeeritud. Kui oleks tegemist varalise õiguse võõrandamisega, oleks vajalik olnud ka nõukogu nõusolek.”

Kuna asi oli Ehasalu jaoks uus, lubas ta seda kontrollida ja siis kommenteerida. “Luban Eesti Päevalehe lugejatele, et kuna nõukogu on organ, mis kontrollib juhatuse tööd, siis süveneme sellesse küsimusse ja jõuame selgusele, kas on lähtutud Eesti Posti majanduslikest huvidest või on tegemist muude motiividega,” lisas Ehasalu.

“Eesti Post pakub kojukandeteenust ja meie kõrval on palju postiettevõtjaid, kes osutavad sedasama teenust. Täna võitlevad firmad iga hinnaga selle eest, et säilitada oma positsioon turul. Seda teeme ka meie,” ütles Eesti Posti suurkliendisuhete osakonna juhataja Marko Pokk.

Teised kliendid

Kuid Pokk ei osanud selgitada, miks nad loovutavad nii tihedas võitluses turu pärast raha Ühinenud Väljaandjad OÜ-le.

Subairov kinnitas, et nad ei võta Eesti Postilt tööd ära, vaid pigem säilitavad selle, et kojukanne jääks neile. “Ühinenud Väljaandjad on oma kolme töötajaga Eesti Postile pigem hea koostööpartner kui konkurent. Me haldame ja hoiame tegelikult neile kliente ning püüame, et postitusmahud oleksid sama suured või isegi kasvaksid,” lisas ta.

Kliente saavad nad Subairovi sõnul tänu sellele, et teevad suurtele klientidele odavamaid pakkumisi kui Eesti Post ja lahendavad probleemid, kui saadetis kohale ei jõua.

“See on sentide mäng. Kokkuhoid on kliendile päris suur, kui ta saab näiteks igalt 300 000 reklaami kojukandelt sendi soodustust. Ja seda 12 korda aastas,” lisas Subairov.