“Varem saatsime viis pakki kogukaaluga 20,8 kilo ja maksime selle eest 88 krooni,” ütleb autokeemiaga kaupleva osaühingu Gerd ITC juht Ahto Krabbi. “Uue hinnakirja järgi tuli saatmistasu aga 290 krooni, ent kui me lisaksime sellele viiele pakile viis tühja karpi, tuleks meil tasuda vaid 97 krooni.”

Seetõttu saadabki Gerd ITC nüüd kliendile korraga vähemasti kümme avarat pakki, igaühe sees vaid kaks pudelit. “Meie töötajate vaimse tervisega on endiselt kõik korras!” vabandab firma koduleheküljel klientide ees. “Vabatahtlikult me ei pakiks ju kaht pudelit karpi, kuhu mahub kümme.”

Krabbi sõnul saatsid nad terve detsembrikuu pakke nii nagu ikka – neli-viis korraga, vastavalt tellimusele – ega osanud uuest hinnakirjast nii kardinaalset hinnamuutust välja lugedagi.

Kliendihalduri Maris Salu vastust tsiteerides näib, et asi polnud selge Eesti Posti töötajale endalegi. “Loodetavasti saite mõne vastuse. Kui peaks veel tekkima mõni huvitav situatsioon, siis andke palun mulle ka teada. Istun siin laua taga ja sellest, kuidas asi tegelikult toimib, pole õiget ettekujutust,” vahendab Krabbi Salu kirja.

Huvitav situatsioon saabus detsembrikuise arvega, mis oli tavapärasest mitu korda kallim. Siis selguski, et uus hinnakiri soosib vähemasti kümne paki saatjaid, mis kvalifitseeritakse partiisaadetisena ja mille hind on kokkuvõttes palju odavam, kui saata korraga üks kuni üheksa pakki, mille puhul kasseeritakse saatmistasu iga paki pealt eraldi.

Sedasama tühja paki nippi õpetati Gerd ITC OÜ-le muide Eesti Postist endast.

Nipi õpetas Eesti Post

“Kirjutasin suurkliendihaldurile ja palusin selgitust,” meenutab Krabbi. “Selle peale helistati mulle Tartu-kontorist ja öeldi, et probleem saadeti lahendamiseks neile.”

Helistaja märkis Krabbile, et asja muutmine pole nende pädevuses, sest hinnakiri on ees ja sellest tuleb kinni pidada. “Kui küsisin seepeale, mis siis teha, öeldigi, et pange lihtsalt tühje pakke juurde,” muigab Krabbi.

Eelmine postifirma lähenemine oli vale

•• Eesti Posti kommunikatsioonijuhi Terje Puusepa sõnul peeti kuni 1. detsembrini  partiiks kaht kuni kümmet saadetist, kuid selline lähenemine ei õigustanud ennast majanduslikult.

•• “See tingis kogu teenuse olemuse muutmise vajaduse ning alates 1. detsembrist 2006 peetakse partiiks 10–30 saadetist,” sõnas Puusepp. “Uued kriteeriumid kehtestati pärast põhjalikku turuanalüüsi kullerteenuse valdkonnas, arvestades logistikafirmade kogemusi. Tugineme ülemaailmsele praktikale.”

•• Praegu analüüsib Eesti Post  uuesti partiisaadetise teenust.

•• Kullerfirma DPD Eesti müügi- ja turundusjuht Janek Kivimurd märkis, et seoses Eesti Posti hinnakirja muutusega on kliente, kes on tellinud kullerteenuse hoopistükkis nende firmast.