Töötajate arvu kärpimise põhjuseks on tööoperatsioonide automatiseerimine ja töö ümberkorraldamine, kui ka kaubaveomahtude jätkuv vähesus. Näiteks läheb Tartu- Orava lõigul juulis augustis liikluskorraldus jaamades üle tsentraliseeritud kaugjuhtimisele.

31. detsembril 2008. peaks Eesti Raudteel eeldatavasti töötama umbes1850 inimest, mis on praegusest pea 200 võrra vähem. Juuli seisuga töötab Eesti Raudteel 2043 inimest, mullu 31. detsembri seisuga töötas 2095 inimest. Poole aastaga on Eesti Raudteelt lahkunud 52 inimest.

Kollektiivselt koondab ettevõte 8. augustist kuni 6. septembrini 54 töötajat. Enne seda on üksikult koondamisteate saanud 18 töötajat. Vastavalt seadusele saab koondamist jätkata peale antud kollektiivse koondamise lõppu ehk septembris.

Täpsem kooseisude vähendamise arv ning ajagraafik töötatakse välja, kui on selgem millises tempos ja kuidas ümberkorraldused tööjõuvajadust mõjutavad, millisel viisil on võimalik tööülesandeid ringi jagada ning töötajaid ümber õpetada.

Viimase kümne aastaga on Eesti Raudtee töötajaskond vähenenud pea kolm korda, sest ettevõtte kaasajastamine on toonud kaasa tööoperatsioone jõudsa automatiseerimise ja tööviljakuse tõusu.

Eesti Raudtee töötajate arv aastate lõikes (31.detsembri seisuga):
2007 — 2095
2006 — 2345
2005 — 2389
2004 — 2540
2003 — 2674
2002 — 3194
2001 — 4048
2000 — 4498
1999 — 4871
1998 — 5536
1997 — 5700
1996 — 7700