2006.aasta septembris vedas Eesti Raudtee kuus 867 TEUd. Tänavu septembris oli konteinervedude maht tõusnud 1645 TEUni. Tänavu üheksa esimese kuuga vedas Eesti Raudtee 11 563 TEUd, mis on rohkem kui eelmisel aastal 12 kuuga kokku, teatas ettevõte.

“Raudteel veetakse täna vähem kui 8 % Eestit läbivatest konteineritest. Suurem osa konteineritest läbib transiidina Eestit veoautodel, mis omakorda koormab ja ummistab riigi maanteesid ning piiriületuspunkte,” rääkis Eesti Raudtee turundusdirektor Rene Varek.

Tema sõnul loodab Eesti Raudtee jätkata hüppelist konteinervedude kasvu nii Venemaa kui Kesk-Aasia suunal suuresti just tänu kiiremale veoajale ning konkurentsivõimelisemale hinnakujundusele.

Ligi 60 protsenti konteinervedudest suundub Venemaale. Alates juunist lähetab Eesti Raudtee iganädalaselt regulaarse konteinerrongi Moskvasse. Möödunud nädalal saatis ettevõte teele ka esimese konteinerrongi Tveri.
Ettevõtte ülejäänud konteinerveod suunduvad Kasahstani ja teistesse Aasia riikidesse, mis samuti jätkuvalt näitavad tõusu tendentsi. Kuu aja pärast kavandab Eesti Raudtee saata esimese täiemahulise konteineritega laetud otserongi Alma-Atasse.

Peamisteks kaupadeks, mida konteinerites veetakse on keemiakaubad, konservid, masinad-seadmed, tekstiil ja jalatsid jne. Ühe rongi keskmine ringlusaeg on 10 ööpäeva. Mahtude suurenemise üheks oluliseks põhjuseks on platvormvagunite kasutamise efektiivsuse kasv tänu kiirele laadimisele ja väiksemale ringlusajale.

TEU on konteinerite suurust kajastav ühik, mis on võrdne 20 jala pikkuse konteineriga.