„Kummaline, et pikalt raudteeveonduses tegutseva ettevõttena ei tea Go Rail raudteeregulatsiooni, kuigi usutavam on, et Go Rail eksitab tahtlikult avalikkust väitega, et Eesti Raudtee on süüdi kõrgetes raudteekasutustasudes,“ teatas Eesti Raudtee esindaja Urmas Glase Päevaleht Online’ile.

Glase sõnul on Eesti Raudtee infrastruktuur avalik raudtee, mis tähendab, et kõikidel operaatoritel on võimalus osaleda läbilaskevõime jaotamisel.

„Kõik Eesti Raudtee infrastruktuuril opereerivad raudtee-ettevõtted, kaasa arvatud Eesti raudtee ise, maksavad selle eest infrastruktuuri kasutustasu,“ selgitas Glase. „Raudtee infrastruktuuri kasutamise ja tasu arvestamise metoodika on majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kehtestada.“

Läbilaskevõimet jagab ja tasud kehtestab Tehnilise Järelvalve amet.

Tasu arvestamise aluseks on viimase aasta Eesti Raudtee infrastruktuuri ülalpidamis- ja korrashoiukulud ehk kasutustasudest tuleb koguda liiklusperioodi vältel summa, mis on vajalik avaliku raudtee toimimiseks ja korrastamiseks.

„Tõsi on see, et metoodika kohaselt jaguneb infrastruktuuri korrashoiuks vajalik summa olemasolevate vedajate vahel ja mida vähem neid on, seda suurem koormus langeb konkreetsele vedajale,“ rääkis Glase. „Go Rail teab väga hästi, et Eesti Raudtee ei ole antud kontekstis mitte kinoomanik, vaid piletimüüja.“

Rahvusvaheline rongioperaator Go Rail sulgeb alates 1. septembrist Tallinn-Peterburi rongiliini, kuni 30 töötajat koondatakse.