Seoses uute vedurite saabumisega töötas Eesti Raudtee välja täiesti uudse ning ainulaadse veduri elektroonilise pardasignalisatsiooni süsteemi V.E.P.S., mis vahetab täielikult välja seni kasutuses olnud ALSN-süsteemi, teatas ettevõte.

V.E.P.S.-i koosseisus on tööstuslik personaalarvuti, PLC-tüüpi tööstuskontroller ja palju muid tänapäevaseid kõrgtehnoloogilisi komponente, mis lihtsustavad oluliselt vedurijuhi tööd. Süsteemi arenguvõimalused on väga suured ning lähiaastatel kavatseb Eesti Raudtee seda täiendada veel mitmete funktsioonidega.

Reede õhtul tunnistas raudteeamet uutele veduritele paigaldatud V.E.P.S.-süsteemi sobivust.

Esmaspäevaks olid seitse C36-7i -tüüpi vedurit varustatud ka turvaseadmete väljalülitamisblokeeringuga ning Raudteeamet tunnistas ka nimetud turvaseadmete väljalülitamisblokeeringu süsteemi sobivust.

Seejärel tellis Eesti Raudtee Soomest turvaseadmete väljalülitamisblokeeringu komponendid ning praeguseks on need Soomest välja saadetud ning DHL-iga teel Tallinna poole. Ettevõte paigaldab need mõne päeva jooksul peale nende saabumist.

Eesti Raudteel on praegu kõigi vajalike turvaseadmetega varustatud 7 GE vedurit. Sõltuvalt vajadusest kasutas ettevõte 14-16 C36-7i -tüüpi vedurit. Pärast tegevdirektori asetäitja eilset korraldust jääb enamus neist seisma ning turvaseadmete väljalülitamisblokeeringu paigaldamist ootama.

“Klientide veoste normaalseks teenindamiseks peame Lätist lisavedureid rentima,” ütles Sinijärv.