Juhatuse liikmete töötasu suurust on Eesti Raudtee hoidnud pikalt saladuses ning koos sellega ka igal aastal väljamakstavate preemiate suurust. Eelmisel aastal kostitas 7,2 miljoni euroga kahjumis olev firma juhatuse esimeest Sulev Lood kahekordse keskmise kuutasu suuruses summas, juhatuse liiget Sergei Fedorenkot kahe ja poole kordse keskmise kuutasu suuruses summas ja juhatuse liiget Toomas Virrot kolme ja poole kordse keskmise kuutasu suuruses summas. Tänaseks on kõik juhatuse liikmed vahetunud, Loo ja Virro lahkusid ettevõttest ise, Fedorenkoga lõpetati tööleping altkäemaksukahtlustuse tõttu.

Eesti Raudtee nõukogu esimees Priit Rohumaa sõnul on 2017. aasta aruandes toodud ära preemiad 2016. aasta tehtud töö eest. "Preemia maksmisel juhindutakse eelmise aasta eesmärkide täitmisest. Sergei Fedorenkole eelmise aasta alguses (2017. aasta märtsis) välja makstud kahe ja poole kordse keskmise kuutasu suurune preemia tuleneski 2016. aastaks püstitatud eesmärkide täitmisest," ütles Rohumaa. Küll aga ei kommenteerinud ta taaskord ühegi preemia suurust.

Fedorenko jaoks oli preemia arvatavasti viimane hea uudis enne seda, kui ta peeti mullu 15. detsembril kinni Kaitsepolitseiameti poolt kuriteos kahtlustatavana ja tema suhtes algatati kriminaalasi altkäemaksu võtmise ja altkäemaksu andmise tunnustel. Seega otsustas Eesti Raudtee nõukogu nõukogu selle aasta 8. jaanuaril Fedorenko juhatuse liikme kohalt tagasi kutsuda.

Eesti Raudtee eelmise aasta ärituludeks oli 45,8 miljonit eurot ning kahjumiks 7,2 miljonit eurot. Äritulu kasvasid aasta varasemaga võrreldes 2,5 miljoni euro võrra ning kahjum vähenes 3,1 miljoni euro võrra. Investeeringut suurus oli 14 miljonit eurot ja sellel aastal on plaanis investeerida veel 33,5 miljonit eurot, millest 21,4 miljonit eurot kaasrahastatakse riigieelarvelistest vahenditest.

2018. aastaks on Eesti Raudtee seadnud ettevõtteülesed eesmärgid, millest olulisemad on järgmised:

  • Kulumi-eelne kasum (EBITDA) moodustab vähemalt 27,9 miljonit eurot (2017. aastal ca 11 miljonit eurot);
  • tööõnnetuste arv ei ületa kolme juhtumit
  • Reisirongide kiirus 120 km/h säilitatakse vähemalt 84% võrgust
  • Töötatakse välja ISO standarditele vastavad juhtimis- ja keskkonnajuhtimissüsteemid olulises osas digitaliseeritakse dokumendihaldus
  • Rakendatakse protsesside automatiseerimisele suunatud tehnoloogiaid
Kuivõrd aruandes on kirjas kulumieelse kasumi suurendamine ca 2,5 korda, siis Eesti Raudtee juhatuse esimees Erik Laidvee lisas Ärilehele, et praegu endiselt kahjumis olev riigiettevõtte on plaanis sel aastal kasumisse pöörata ning 2018. aasta puhaskasumi eesmärk on 8,5 miljonit eurot.
Niisamuti on Eesti Raudteel plaanis selle aasta lõpus kolida Toompuiestee kontorist välja Telliskivis asuvasse hoonesse. "Plaanide järgi kolime selle aasta sügisel uude hoonesse Telliskivi kvartalis. Tänu uuele hoonele saame paremini kaetud oma töötajate vajadused - kolime kokku täna kolmes majas paikneva personali, mis võimaldab meil oluliselt vähendada kulusid ning pakkuda oma klientidele kvaliteetset ja jätkusuutlikku teenust," rääkis Laidvee.

"Uus kontor hakkab paiknema kolmel korrusel ning hõivab enda alla pisut üle 3000 ruutmeetri pinda. Kuni 2018. aasta novembrini asub Eesti Raudtee endiselt Toompuiestee 35 büroohoones. Eelmine rendileping saab meil selleks ajaks läbi ning trahvi sellega ei kaasne."

Toompuiestee majas asuv riiklik kaubavedaja Laidvee teada kolida ei plaani. "EVR Cargo on meist eraldiseisev ettevõte ning nende plaanide kohta ei oska me kommenteerida, kuid meie teada pole neil hetkel kolimisplaane."