Raudteeameti peadirektor Oleg Epner allkirjastas esmaspäeval käskkirja, millega tunnistatakse kehtetuks ASile Eesti Raudtee antud raudteeinfrastruktuuri majandamise ohutustunnistus. Nimetatud ohutustunnistus on aluseks raudteeinfrastruktuuri majandamise tegevusloale.

Raudteeamet tegi ka ettekirjutuse, millega kohustatakse ASi Eesti Raudtee kõrvaldama hiljemalt 23. septembriks puudused, mis on aluseks ka raudteeinfrastruktuuri majandamise tegevusloa kehtetuks tunnistamisele.

Ettekirjutuses märgitud puudused tulenevad on asjaolust, et AS Eesti Raudtee on Raudteeameti plaaniliste kontrollide tulemusena tehtud mitmed ettekirjutused jätnud tähtajaks täitmata. Sellest tulenevalt ei vasta AS Eesti Raudtee infrastruktuur kehtivatele nõuetele ning ettevõtja ei taga oma tegevusega ohutusnõuete täitmist, ega raudteeliikluse ohutust. ASile Eesti Raudtee saadetud märgukirjas juhitakse tähelepanu sellele, et kui ettekirjutus ei ole tähtajaks täidetud, toob see kaasa raudteeinfrastruktuuri majandamise tegevusloa kehtetuks tunnistamise. Märgukirjas on välja toodud ka AS Eesti Raudtee poolt tähtajaks täitmata jäetud infrastruktuuri puuduste kohta käivad ettekirjutused.

Raudteeamet tegi ASile Eesti Raudtee veel kaks ettekirjutust. Esimene kohustas ASi Eesti raudtee tagama, et ASi Eesti Raudtee infrastruktuuril ei sõidaks raudtee tehnokasutuseeskirja nõuetele mittevastav veerem. Samuti kohustatakse AS-i Eesti Raudtee viivitamatult teavitama Raudteeametit raudtee tehnokasutuseeskirja rikkumistest AS Eesti Raudtee infrastruktuuril. Seni ei ole nimetatud raudteeseaduse nõuet korrektselt täidetud.

Teise ettekirjutuse aluseks on Raudteeameti poolt AS Eesti Raudtee C36-7 tüüpi vedurite plaanilise kontrolli tulemusena 06.09.2002 koostatud protokoll. Kontrolli käigus tuvastati, et AS Eesti Raudtee ei ole kehtestanud kõiki nõutavaid dokumente, juhendeid ja kordasid C36-7 tüüpi vedurite nõuetekohaseks hooldamiseks ja kasutamiseks. Samuti ei ole tagatud C36-7 tüüpi vedurite automaatsete valvsus-, signalisatsiooni- ja pidurdusseadmete töökindlus ja sellest tulenevalt liiklusohutus.

Ettekirjutus sätestab, et AS Eesti Raudtee on kohustatud hiljemalt 11. septembriks välja töötama ja kehtestama raudtee tehnokasutuseeskirjas nõutud dokumendid, korrad, juhendid ning esitada Raudteeametile dokumentaalsed ja faktilised tõendid, et C36-7 tüüpi vedurite automaatsed valvsus-, signalisatsiooni- ja pidurdusseadmed on töökindlad. Samuti kohustatakse ASi Eesti Raudtee välistama võimalust, et C36-7 tüüpi veduritega oleks võimalik liigelda, kui vedurite automaatsed valvsus-, signalisatsiooni- ja pidurdusseadmed on täielikult välja lülitatud.

Kui AS Eesti Raudtee jätab viimati mainitud ettekirjutuse tähtajaks täitmata, algatab Raudteeamet AS Eesti Raudtee kaubaveo ohutustunnistuse kehtetuks tunnistamise, ohutustunnistus on raudtee kaubaveoteenuse tegevusloa kehtivuse aluseks.

Raudteeamet saatis täna AS Eesti Raudteele ka märgukirja, milles viidatakse, et AS Eesti Raudtee tegevuseeskiri ei vasta raudteeseaduses sätestatud nõuetele. Märgukirjaga nõuab Raudteeamet ASi Eesti Raudtee tegevuseeskirja muutmist ja selle kooskõlla viimist raudteeseaduse ja raudtee tehnokasutuseeskirja nõuetega ning nõuab muudetud tegevuseeskirja esitamist Raudteeametile hiljemalt 01. oktoobriks.