Raudteeseadus ei näe ette võimalust anda uus tegevusluba samale firmale, ütles ETAle raudteeameti peadirektor Oleg Epner.

Raudteeamet on tänaseks tühistanud nii Eesti Raudteele antud infrastruktuuri majandamise ohutustunnistuse kui ka kaubaveoteenuse ohutustunnistuse. Ohutustunnistused on aluseks vastavatele tegevuslubadele ning ohutustunnistuste äravõtmisega on algatatud ka tegevuslubade kehtetuks tunnistamise menetlus.

Raudteeamet on samas andnud Eesti Raudteele enne tegevuslubade tühistamist aega ettekirjutuste täitmiseks. 23. septembril on tähtaeg infrastruktuuri puuduste kõrvaldamiseks. Eesti Raudtee ei ole Epneri sõnul teatanud, et ta neid puudusi tähtajaks kõrvaldada ei jõua. Raudteeametil on samas õigus siiski tähtaega pikendada.

Eesti Raudtee on esitanud raudteeametile ajagraafiku teise ettekirjutuse täitmiseks. See ettekirjutus puudutab USAst toodud vedurite registreerimist Eesti registris. Raudteeamet otsustab reedel veeremi registreerimiseks ajapikenduse andmise.

Kolmanda ettekirjutuse kohaselt pidi Eesti Raudtee välistama ilma ohutusseadmete väljalülitamist takistavate seadmeteta USA vedurite liiklemise 11. septembriks. Kuna Eesti Raudtee teatas alles pärast raudteeameti ettekirjutuse täitmise kontrolli, et kõrvaldab puudustega vedurid liiklusest, tühistas raudteeamet ka kaubaveo ohutustunnistuse. Eesti Raudtee teatel tegeleb ettevõte praegu intensiivselt kõigi USA vedurite nõuetekohaste seadmetega varustamisega ja ei lase neid enne liigelda. USA vedureid on Eestisse jõudnud 37, kümmekond saabub septembri lõpuks juurde.

Epner lisas, et USA vedurid saaks registreerida ka enne, kui on jõudnud lõpule nende testimine. Selleks palgatud Moskva raudteeinstituut koos Tallinna Tehnikaülikooliga tegelevad seni testimise organiseerimisega. Testimine ise võtab planeeritult aega 2,5 kuud.

Epneri sõnul on Eesti Raudteelt infrastruktuuri ohutustunnistuse äravõtmine olnud päevakorras vähemalt kolmel korral alates 2001. aasta maist. “Tegutsen oma otsuste puhul iseseisvalt,” kinnitas Epner, soovimata kommenteerida, kas enne Eesti Raudtee tegevusloa tühistamist ja seega raudteeliikluse seiskamist ootab ta juhiseid teede- ja sideministrilt Liina Tõnissonilt.