Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase ütles Delfile, et kokku oli Hiinast viis inimest - üks ekspordiagentuurist, kolm
tehasest ja üks sertifitseerimisorganisatsioonist Bureau Veritas.

"Täpsustamisel oli sertifitseerimiseks vajalike dokumentide loetelu ning nad leppisid kokku toimingud, mis on sertifitseerimiseks vajalikud," sõnas ta.

Glase sõnul vedurite ost etapis, kus tuleb kokku leppida täpsed toimingud, ajagraafikud, selgitada välja, millised dokumendid tuleb esitada.

"Varsti lähevad meie inimesed Hiinasse, nii et suhtlus pidev ja vastastikune," selgitas ta.

Paar nädalat tagasi kirjutas Delfi, et Eesti Raudtee vedurihankel lüüa saanud Leedu–Vene konsortsium kaebab Eesti Raudtee kohtusse, kuna ettevõtte hinnangul on rikutud rahvusvahelise hanke tingimusi ja ka riigihangete seadust.

Glase ütles, et kuna hanke vaidlustamise kohta kohtust teadet pole tulnud, läheb Eesti Raudtee projektiga edasi.

"Meil ei ole kohtust ühtegi vihjet selle kohta (kohtusse kaebamine - toim), nii et hetkel ei ole see midagi muud, kui üks ajakirjanduslik mull," sõnas Glase.

Eesti Raudtee ostab tütarfirmale EVR Cargo Hiina äriühingute konsortsiumilt CCOEC/BRE 16 uut manöövervedurit DF7G-E . Tehingu maksumus on 30,2 miljonit eurot.

Bureau Veritas jälgib ja hindab uute manöövervedurite DF7G-E vastavust EVR Cargo poolt esitatud spetsifikatsioonile, Euroopa Liidu ja endise NSVLi raudteedel kehtivatele normidele.

EVR Cargo poolt ette antud spetsifikatsioonide järgi ehitatud esimene vedur tellijale tüübikatsetusteks üle 2012. aasta kolmanda kvartali lõpuks. Ülejäänud 15 vedurit tarnitakse 2013. aasta kolmandas kvartalis.