Eesti "riigilennukite" enampakkumine käib läbi lennundusportaalide

 (42)
Estonian Air
2011. aastal võttis Estonian Air kasutusele kolm Bombardieri CRJ900 NextGen lennukitFoto: Andres Putting

Riigile kuuluva Transpordi Varahalduse juht Ergo Blumfeldt kinnitas Ärilehele, et kolmele Bombardier CRJ900-le pikaajalise rentniku leidmine on täies hoos. Lepinguteni loodetakse jõuda hiljemalt jaanuaris.

"Eelmine nädal avaldas Lufthansa Consulting (enampakkumise korraldaja) pakkumise kutse teate vastavates erialaväljaannetes ja enampakkumine on hetkel täies hoos. Kui pakkumised on laekunud, ootame ära Lufthansa Consultingu raporti ja soovitused, konsulteerime TVH nõukoguga ja asume parimate pakkujatega läbirääkimistesse," ütles advokaadibüroo Triniti vandeadvokaat ja Transpordi Varahalduse juht Ergo Blumfeldt. "Eesmärk on detsembri/jaanuari jooksul lepinguteni jõuda."

Üks eelnevalt Estonian Airi kasutuses olnud lennukite kuulutus on üleval näiteks Airfinance Journalis, kus öeldakse ka välja, et Eesti rendileandja otsib rentnikku kümneaastaseks lepinguperioodiks. Tegemist on nn dry-lease lepinguga, mis tähendab, et lennukeid renditakse ilma meeskonnata (vastandina wet-lease'ile, kus lennukeid antakse kasutusele koos pardameeskonnaga).

Seotud lood:

Ka Eesti uus lennufirma Nordic Aviation on öelnud, et osaleb enampakkumisel, sest neil on samuti huvi sõita just Bombardieri lennukitega. Lisaks kolmele CRJ900 on NAG-il plaanis võtta lennuparki ka paar väiksemat lennukit.

Riik lõi aktsiaseltsi Transpordi Varahaldus, et osta 31 miljoni eest välja pankrotti läinud Estonian Airi kapitalirendil olnud kolme lennuki liisinglepingud. Nüüd on vaja aga leida riigilennukitele kasutust ning sõlmida kasutusrendi leping uue lennufirmaga. Perioodi lõpus jääks lennukite omanikuks ikka riigifirma Transpordi Varahaldus.