“Ametlikult lõpetasime 1. septembrist sularahamaksete vastuvõtmise. Ometi said kliendid reedel veel viimast päeva vanaviisi teeninduskeskustes arveid tasuda,” rääkis Eesti Telefoni pressiesindaja Anu Vahtra. “Oleme ise ka huvitatud, et rahvas telefoni eest meile võlgu ei jääks. Aga tänasest pole enam kindlasti mõtet teeninduskeskusse sularaha pakkuma tulla.”

Vahtra kinnitusel pole uuendus klientide seas suurt pahameelt tekitanud, sest neid on varakult informeeritud. “Koju me küll koos arvega teateid ei saatnud, kuid kahe kuu jooksul pisteti igaühele, kes arvet maksma tuli, pihku voldik, kus otsekorralduslepingu sõlmimise tingimused kirjas. Samuti on meie teeninduskeskuses vastav teave üleval.”

Augusti keskpaigaks oli otsekorralduslepingu sõlminud iga kolmas telefoniomanik ehk kokku üle 139 000 kliendi. Otsekorralduslepingu sõlmijaid meelitas Eesti Telefon boonusega: klientidele kingiti tund tasuta kõneaega.

Reedel olid Tallinna kesklinna Eesti Telefoni teeninduskeskused tühjavõitu. Lasnamäelane Valentina ütles SL Õhtulehele, et kuigi ta teadis sularahamaksete lõpetamisest, pole ta uue korraga sugugi rahul. “Otsekorralduslepingut ma sõlmida ei taha. Olen harjunud ise ja sularahas oma arveid maksma. Eks ma nüüd hakkan siis postkontoris käima, aga seal võetakse ju teenustasu.”

Vahtra arvab, et pensionärid pole nii konservatiivsed, kui arvatakse, ja lähevad uuendustega kaasa. “Kui inimene tõepoolest ei taha otsekorralduslepingut, siis ei jää tal muud üle, kui tasuda arve näiteks postkontoris ja maksta lisaks 4 krooni teenustasu,” rääkis Vahtra. “Sularahas saab soovi korral maksta ka panka, kuid seal on teenustasud veelgi kõrgemad.”

Kuidas kalli teenuse eest tasuda

1. oktoobrist hakkab kohaliku kõne minut normaalajal (tööpäeviti kella 7-19) maksma 24 senti, soodusajal (tööpäeviti kella 19-1, puhkepäeviti ja pühade ajal 7-1) 18 senti ning öötariifi järgi (iga päev kella 1-7) kaheksa senti. Kõnealustustasu (48 senti) algab esimesest sekundist.

Otsekorralduslepingut saab sõlmida Eesti Telefoni teeninduskeskustes, Hansapanga, Ühispanga või Optiva Panga teenindussaalides. Lepingu sõlmimisel võtta kaasa isikut tõendav dokument ja telefoniarve. Otsekorralduslepingu alusel tehtud ülekanne on tasuta. Elektrooniliselt: pangaautomaadis (tasuta), interneti- ja telefonipangas (0-3 krooni). Sularahas pankades: sularaha ülekandmisel oma kontolt Eesti Telefoni kontole on teenustasu 9-12 krooni. Sularahas postkontorites: teenustasu 4 krooni.

Maamehed protestivad

Töötu valgamaalane, Palupera valla elanik Andres Aarna kutsub rahvast protestima Eesti Telefoni järjekordse hinnatõusu vastu. “Oktoobrist tõuseb kohaliku kõne hind ja kõnealustustasu hakkab kehtima kohe pärast toru hargilt tõstmist. Maainimesele on see katastroof! Meil on pidevalt probleemid: ühendus kehv, kõned katkevad. Miks ma pean tasuma teenuse eest, mida ma ei saaõ” Aarna lisab, et Valgamaal on lihtsam ise autoga kohale sõita, kui kedagi telefoni teel kätte saada. “Kutsun üles kõiki tõstma telefonitoru kindlal kuupäeval ja kellaajal ja tekitama Eesti Telefonile kahju!” ütleb vihane mees, kes Maalehes ka oma telefoninumbri avaldas. “Neljapäeval oli sellest lehes juttu ja kahe päevaga on mulle üle Eesti helistatud ja nimesid kirja pandud: Tallinnast, Raplamaalt, Pärnust, Võrust ja mujaltki.” Protestipäev pole Aarna sõnul veel kindlaks määratud.

Eve Heinla