Kevadest septembrini ka Eesti taeva all nii kopterite kui ka väikelennukitega põristav Karelia Copters on Soomes suuruselt kolmas väikelennufirma. Näiteks lõi firma kaasa siinse telesarja ?Lihtne elu? tegemisel. Soome juurtega lennuteenuse pakkuja Karelia Coptersi juhi Eero Rikkineni sõnul võib vastlõppenud suvega rahule jääda. Plaanid on tehtud ka järgmiseks hooajaks: vesilennukiga huvilennud Pärnusse kogunenud puhkajatele. Nüüdseks juba selja taha jäänud puhkuste perioodil jäi idee teostamata liiga lühikese maandumisraja tõttu.

Eksootilised teenused

Varem Õllesummeril rahvalende pakkunud firma kogemus näitab, et huvi lennumasinate vastu muudkui tõuseb ? tasakesi, aga stabiilselt nagu kogu siinne lennundus. Üha rohkem kaalutakse erinevate toimingute kaasamisel õhusõidukite võimalusi ja iga hinna eest ei püüta kõikide ülesannetega kindlasti maa pealt hakkama saada. ?Elektriliinide kontroll-lennud, tulekahjude vaatlused ja Soomes ka põhjapõtrade lugemiseks ning aeda ajamiseks tehtavad lennud,? selgitab Rikkinen firma eksootilisi teenuseid.

Kokku on Karelia Coptersil koos emafirmaga viis lennukit ja kuus helikopterit. Käivad läbirääkimised kahe lisahelikopteri hankimiseks. Arvestuste kohaselt peaksid seitse miljonit krooni maksvad kopterid firma käsutusse jõudma aasta lõpus. Asuma hakkavad need Soomes. Tellimusi korjab Eesti filiaal ajavaruga, et kliendi vajadustele vastav riist õigel ajal üle lahe õigesse kohta saaks organiseeritud. Ainuüksi Eesti turu jaoks Eestis tehnohooldust ja masinaparki üleval ei hoita, välja arvatud kaks helikopterit kevadest sügiseni, mis paiknevad Tallinnas.

Enamasti kinnisvarafirmadele aerofotosid ning filmitegijatele õhuvõtteid pakkuv lennufirma eriti eraisikute tellimustega kokku siiski ei puutu. ?Kord tuli Saaremaalt inimene kiiresti Tartusse sõrmi tagasi õmblema sõidutada,? mäletab juhataja Eero Rikkinen korda, mil eraisik 2600-kroonise tunnihinnaga lennuki rentis.

Karelia Coptersi poole pöördujate seas leidub neidki, kes tormise ilmaga mõne saare peale hätta on jäänud ja siis tahavad õhust abi organiseerida. Siis kehitab Rikkinen aga õnnetult õlgu ja sõnab tagasihoidlikult, et sellistel puhkudel ei saa kahjuks nemadki aidata ? kui ei sõida suured kaatrid tormiga, ei lenda väike koptergi.

Motot ? ohutus üle kõige ? motot järgitakse selles äris piinliku täpsusega. ?Hooldus, kontroll, navigatsioon, kindlustus, muud üllatuskulud ja alles siis küte,? seab Rikkinen põhilised kuluallikad ritta. Väidetavalt hakkab lennumasina ülalpidamine kasumit tootma alles kolmekümnendast lennutunnist kalendrikuus.

Karelia vahendab Sifi lennukit

?? Kopteri rendi tunnihinnad koos käibemaksuga jäävad Karelia Coptersis vahemikku 6800 ? 12 000 krooni, olenevalt helikopteri margist, kusjuures maksta tuleb vaid õhus oldud aja eest.

?? Lennundusäris hoiavad firmad kokku. Seda mitte ainult emafirma-filiaali tasandil, vaid ka teiste lennuettevõtete teenuseid müües. Näiteks on Karelia Coptersi vahendusel võimalik rentida ka Endel Sifile kuuluvat luksuslennukit Learjet 60, millega tavapäraselt opereerib lennukompanii Avies.

?? Karelia Coptersi Eesti turul tegutsev konkurent on Lõuna-Eestis tegutsev Pakker Avio, kes pakub ka Eestis kopteripilootide koolitust.

?? Piloodi paberitega eralendurid tulu teenimise eesmärgil lennuteenuseid aga pakkuda ei või. Hädaabi lende sooritab Eestis Piirivalve Lennusalk.