"Fokker ei ole sertifitseeritud, see on küllaltki eksootiline lennuk ja oleme mitu korda neile öelnud, et me ei kiida seda heaks," ütles Seskutov Postimehele. "Boeinguga võiksid nad lennata kas või iga päev nagu talvel, see luba on neile antud. Ei ole vaja üritada Venemaale dikteerida, millega siin lennata."

Seskutovi väitel on nad vastanud Estonian Airi kõigile järelepärimistele ning teavitanud olukorrast ka siinset lennuametit. "Teatasime, et me ei keela Estonian Airil lende, palun lennake, Boeingu tüüp on kinnitatud," sõnas ta.

Seskutov kinnitas, et nad on huvitatud lendude edasisest jätkumisest, kuid Eesti lennuameti peadirektor Peterson peatas nendepoolse ülevedaja ehk siis ELK-i lennud.

"Eesti võtab seda kui poliitilist probleemi, lennuamet leidis millegipärast, et selline Vene ja Eesti lennufirma koostöö on halb ja see tuleb annulleerida," märkis Seskutov. "Venemaa ei saa sellega leppida, et Moskva vahet sõidab ainult Estonian Air, kuid nendepoolsed huvid Aerofloti poolt on kaitseta."

Regulaarne lennuühendus Venemaa ja Eesti vahel toimub tänaseni vaid kokkuleppe alusel, mille järgi on Eesti poolt saanud liiniloa Estonian Air ning Venemaa poolt Aeroflot, kes on aga selleks sõlminud kommertskokkuleppe Eesti Lennukompaniiga.

Oma veoõiguse tähistamiseks kasutavad lennufirmad koodi, seda ka õiguste puhul, mida realiseeritakse läbi koodijagamise.

Eesti lennuameti peadirektori Toomas Petersoni sõnul ongi probleem hoopis selles, et ELK-i ei saa oma koodi kasutada, sest ELK ei ole sellele liinile määratud ei Eesti ega Vene poolt.

"Kinnitame Aerofloti lennuplaani juhul, kui nemad kinnitavad Estonian Airi plaani ja kasutatakse ainult SU koodi," märkis ta.

Peterson ütles, et probleemi lahendamiseks on alles jäänud vaid halvad variandid.

"Juhul, kui me kaksikkoodi tunnistame, on see lennunduse tavapraktikas enneolematu ja läheb vastuollu Estonian Airi erastamislepinguga," selgitas ta. "Teise variandiga, et ELK lendab ainult SU ehk Aerofloti koodi all, ei ole ELK nõus."

Petersoni sõnul võib lennuliin halvima variandi korral olla mitu kuud külmutatud.

Lahendus võib tulla ka alles 24. aprillil, kui Eesti lennuameti juhid sõidavad Moskvasse läbirääkimistele.

Tüli Eesti ja Vene lennuameti vahel on teadmata ajaks külmutanud Tallinna-Moskva lennuühenduse, sest kumbki pool ei lase lennukeid teise õhuruumi enne, kui varasemad kokkulepped taas kehtivad