Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts mõistab SAS-i sammu ning näeb Estonian Airi uue osanikuna mõnda Eesti investorit.

“SAS-i käik on mõistetav. SAS-i pakkumine võimaldab Estonian Airi restruktureerida ja me hindame SAS-i avatud lähenemist. Eesti põhihuvi on ühenduste säilitamine ja meie esimene eelistus on, et omanikeringis oleks piisavalt kompetentne strateegiline Eesti investor,” ütles Parts arileht.ee-le.

SASi osaluse ostmine on läbirääkimiste küsimus

Riigikogu majanduskomisjoni esimehe Urmas Klaasi sõnul ei saa välistada, et Eesti ostab ära SASi enamusosaluse Estonian Airis.

Urmas Klaasi sõnul on SASi müüdava osaluse puhul ostuotsuse määrajaks kaks peamist tegurit. „Esmane printsiip peaks olema selline, et Tallinna lennuväljalt oleks võimalikult palju otselende võimalikult paljudesse sihtkohtadesse. Sellest peab lähtuma,“ ütles Klaas.

Teine peamine tegur on mõistagi hind. „Eks hind sõltub SAS-i ja Estonian Airi majandustulemustest, kuid kindasti on see kardinaalselt uus situatsioon ja tõsine kaalumise koht,“ ütles Klaas Eesti ees seisvat valikut hinnates.

„Kõik taandubki hinnale ja mina ei välistaks, et Eesti riik võib selle (SAS-i enamusosaluse Estonian Airis — toim.) osta,“ ütles Urmas Klaas lõpetuseks Päevaleht Online’le.

Kas Eesti peaks ostma SASi osaluse Estonian Airis?

Ärimees Rein Kilgi hinnangul pole Eesti riigil mõtet lennufirma enamusosalust osta, kuna riik ei suudaks seda korralikult majandada.

„Riik võiks selle osaluse osta ja siis edasi müüa, sest ma ei kujuta ette, et riik peaks ettevõtlusega tegelema,“ ütles Rein Kilk Eesti Päevaleht Online’le.

Rein Kilgi hinnangul ei pea rahvuslikul lennukompaniil rahvuslikkuse säilimiseks olema riiklikku enamisosalust. Samuti ei pea ärimees oluliseks riigi suurema sõnaõiguse saamist.

„Esmatähtis on lennuühenduse kvaliteet. Meile on oluline, et lennuühendus oleks kvaliteetne, aga seni on rahvusvahelised hinnangud olnud hävitavad ja see takistab meie arengut märgatavalt, mitte see, kelle omanduses Estonian Air on,“ ütles Kilk.