Eestis kasvas Rimi käive nadilt. Kuidas läks Säästumarketitel?

 (14)
Säästumarket
SäästumarketFoto: Andres Putting

Rimi ja Säästumarketite omaniku Rootsi ettevõtte ICA täna avaldatud II kvartali tulemuste kohaselt kasvas aastaga Eestis Rimi Balticu võrreldav müük aastaga vaid 0,4%. Säästumarketite müük koguni vähenes.

Eestis ulatus kvartalikäive 93 miljoni euroni. Kui mullu detsembris oli Rimil Eestis 84 poodi, siis kuni juunini on avatud kaks uut poodi ja suletud üks pood. Rimi müüs Eestis enne kvartali lõppu kinnisvara, millest saadi 64 miljoni Rootsi kroonine (6,8 miljoni eurone) erakorraline kasum.

Kogu Baltikumis kasvas Rimi käive eurodes 5,6%. Vähemalt aasta tegutsenud poodides kasvas müük 1,2%. Müük kasvas kõigis riikides ja poeformaatides, kuid erandiks olid väikese võrreldava müügi vähenemisega Eesti Säästumarketid. Rimi Balticu turuosa on piirkonnas kasvanud.

Ettevõte sai tulu suuremast müügikogusest, madalamatest sisseostuhindadest ja oma kaubamärgi toodete osakaalu kasvust müügis. Samas kasvasid ka poodide kulud, millest suurem osa tuli uute poodide avamisest. Tööjõukulud kasvasid miinimumpalga tõusu ja tööjõu pärast kasvanud konkurentsi tõttu.

Rimi Balticu erakorraliste kuludeta ärikasum kasvas aastaga 15%, 99 miljonile Rootsi kroonile ehk 10,5 miljonile eurole. Eurodes oli kasv 12%.