Kõige kallimad kütusehinnad on Leedu pealinnas Vilniuses, kus bensiini liiter maksab 7,9 senti ja diislikütus 2,2 senti rohkem kui Tallinnas. Riiaga võrreldes maksab mootoribensiin Eestis 2,4 senti ja diislikütus 1,9 senti vähem.

Statoil Fuel & Retail Eesti AS mootorikütuste tarne- ja logistikajuhi Teedo Meltsa sõnul tuleb põhjuseid otsida siinses väga tihedas konkurentsis.

„Eestis on 1000 elaniku kohta kõige rohkem tanklaid ja see tagab tiheda konkurentsi ning madalamad hinnad. Olukorras, kus diislikütuse aktsiis on Eestis oluliselt kõrgem ja mootoribensiini aktsiisid on üldises plaanis Baltikumis samal tasemel, on Eesti kütusehinnad ikka väga madalad võrreldes teiste Balti riikidega,“ rääkis Melts.

Melts viitas, et sealjuures on sisseostuhinnad Euroopa riikides üldiselt samal tasemel, sest need on seotud maailmaturuhindadega ja muutuvad sarnaselt aktsiatele igal pangapäeval.

Eesti kasuks räägib tema sõnul ka madalam käibemaksumäär, mis on võrreldes Läti ja Leeduga ühe protsendi võrra madalam.

Melts rõhutas, et tegelikud jaehinnad piirkonniti võivad olla veel kuni 6,6 senti soodsamad ja tunnistas, et nii suure allahindluse juures müüakse tooteid sisuliselt omahinnaga.

„See kehtib muidugi ausate ettevõtjate kohta, kes ostavad kütust otse rafineerimistehasest ja tasuvad selle eest ka kõik maksud,“ lisas ta.

Hinnad täna keskpäeval Baltikumi pealinnadeseurodes:

Vilnius Riia Tallinn
95 miles 1,434 1,379 1,355
98 miles Plus 1,457 1,421 1,395
Diislikütus miles 1,367 1,364 1,345

 

Aktsiisimäärad Balti riikides eurot liitri kohta:

Vilnius Riia Tallinn
Mootoribensiini aktsiis 0,434 0,410 0,423
Diislikütuse aktsiis 0,330 0,330 0,393