Eestis on müüdud ligi 2000 petusüsteemiga mootoriga Škodat

 (63)
Škoda Fabia
Škoda FabiaFoto: Siim Lõvi

Eestis on müüdud umbes 2000 Škoda sõiduautot, mis kasutavad maaletooja kinnitusel Volkswageni kontserni EA189-tüüpi tänaseks juba kurikuulsaks saanud petumehhanismiga diiselmootorit.

Škoda maaletooja Auto 100 poolt majandusministeeriumisse saadetud kirjast selgus, et probleem puudutab Fabia (2009-14) Roomster (2009-2015) Octavia (2009-2013), Yeti ja Superb (2009-2015) mudeleid.

Auto 100 palub tähele panna, et mainitud 2000 autot on nende kui ametliku esindaja poolt Eestis uuena müüdud masinad. Tegelikkuses liigub Eesti teedel kindlasti rohkem probleemse mootoriga Škodasid, kuna neid on ka kasutatud peast näiteks Saksamaalt siia toodud.

Auto 100 kinnitusel on eelmainitud mudeliaastatesse kuuluvad autod siiski tehnilisest seisukohast turvalised ja sõidukorras.

Eesti turul täna müüdavad uued EU6 diiselmootoritega Škoda sõidukid ei puutu asjasse ja need vastavad kõikidele kõikidele seaduslikele nõuetele ja keskkonnanormidele.

Auto 100 teatel näeb Volkswageni kontsern kõvasti vaeva probleemi jaoks tehnilise lahenduse väljatöötamise nimel.

Volkswagen on teatanud, et parandab esimesel võimalusel oma kuludega kõik sõidukid, millel esines kõnealune petuskeem. „Teavitame asjasse puutuvaid kliente õigel ajal ja rõhutame, et kõnealune tehniline lahendus on tasuta,“ seisis kirjas ministeeriumile.

Seotud lood:

Pettus seisnes lühidalt kirjeldades selles, et EA189-tüüpi mootor on programmeeritud nii, et kui auto on tehnoülevaatusel, siis jätab sõiduki tarkvara inspektorile mulje, et heitgaaside emissioon on teatud pöörete juures normi piires. Kui sama masin on aga igapäevases sõidus teedel-tänavatel, siis selline automaatne piirang ei rakendu ning heitgaasi emissioon on märksa kõrgem.

USA keskkonnaameti tehtud mõõtmised tuvastasid, et heitgaasikoguste tegelikud näitajad ületasid seadusega ette nähtud määra kuni 40 korda.

Probleemse mootoriga Volkswageni sõiduautosid on Eestis müüdud hinnanguliselt umbes 1500.