Kallite sõidukite müük on kuivanud kokku samas suurusjärgus kui kogu autokaubandus tervikuna. Buumi­ajaga võrreldes on luksusautosid ostetud ligi kuus korda ja masule eelnenud aastaga kolm korda vähem. Kuid suuremal osal rikastel on raha ka siis, kui vaesed peavad oma liisitud sõiduvahendid kohtutäiturile loovutama.

Seda ilmestab tõsiasi, et tänavu on Eesti registris võetud igal kuul arvele vähemalt üks supersportauto või -luksusauto, mille hind jääb 2–5 miljoni krooni vahemikku. S-klassi Mercedesed ning BMW ja Porsche maasturid mõjuvad tänavu arvele võetud uute Ferraride, Lamborghini, Aston Martini ja Rolls Royce’i kupee kõrval säästukaubana.

„Top Geari” saatejuht Jeremy Clarkson kutsub neid edevaid testosteroonisõidukeid megaautodeks, mille parkimiskoht asetseb Monte Carlo kasiino ees. Iseküsimus, kui palju neist „super-megaautodest” Eesti teedele liiklema jääb, sest osa siin arvele võetud kallitest luksussõidukitest leiab tee jõukate eestlaste villadesse Hispaanias, Prantsusmaal ja Šveitsis.

Nii mõnigi on kesklinna tänavapildi põhjal väitnud, et eestlased ostavad liialt palju kalleid ja edevaid autosid. Arvud räägivad aga teist keelt. Juba viimased kümme aastat ei ole luksusautode (esindussedaanid ja kallid sportkupeed) osakaal kõigi uute müüdud sõiduautode seas küündinud üle ühe protsendi ja viimastel aastatel on jäänud sellele isegi tublisti alla. Näiteks eelmisel aastal osteti AMTEL-i (autode müügi- ja teenindusettevõtete liidu) andmetel Eestis 37 luksusautot.

Pärlid Eesti teedel

Miljoniklubisse kuuluvad ka suured luksusmaasturid (näiteks Range Rover, BMW X6, Mercedes GL jne), mille osakaal kogu turul on umbes kaks protsenti, ning väga võimsate mootoritega keskklassi-autod, nagu Mercedese E-klassi AMG, BMW M5 jne.

Kui vaadata autoregistris arvel olevate autode nimekirja, siis leiab sealt näiteks 39 Bentleyt, 27 Ferrarit, 16 Aston Martinit, kuus Lamborghinit, kolm Rolls Royce’i, kaks Maybachi, kaks Morganit, loomulikult eri vanuses ja hinnaklassis sadu Range Rovereid, Jaguare, Cadillace ja Porschesid, üle tuhande Lexuse ning paarikümne tuhande ringis Mercedese, BMW ja Audi eri mudeleid.

Viimasena nimetatutest vaid väike osa maksab üle miljoni krooni, enamik neist arvel olevatest luksusmarkidest on ajahambast puretud väsinud autopark. Kas neid autotööstuse pärleid on Eesti kohta palju või vähe, oleneb vaataja vaatenurgast.