Vahediislit ei pea märgistama ja halvima vältimiseks valavad juhid paaki lisandeid, mis parendavad diisli omadusi. Tähistama peab vaid talvediislit.

“Meil olid tellimused varakult tehtud ja juba 17. oktoobril alustasime vahediisli müüki, mille filtreeritavuse punk on 17 külmakraadi juures,” ütles Lukoil juhatuse esimees Vaido Virro. “Talvediislit hakkame tanklates müüma 1. novembril.”

Statoil müüb jätkuvalt suvekütust. Talvediisel ei jõua neile enne novembri keskpaika.

Neste Eesti jaemüügijuht Artur Praun ütles, et praegu müüme suvediislit, mille külmataluvus on kuni -5 kraadi. “Järgmise nädala keskel hakkame vedama tanklatesse talvediislit. Kõikides Neste jaamades on talvediisel müügil orienteerivalt novembri keskpaigaks.”

“Ega autojuhtidel olegi muud teha kui püüda sõita paagitäiega lõpuni, lisades paaki müügil olevaid lisandeid,” ütles Fakto Mustamäe juhataja Aimar Lukk ja lisas, et “talveks autot ette valmistades on soovitav puhastada filtrid ja settepott”.

Kui auto seisma jääb, siis tuleks Mikkeli sõnul auto võimaluse korral viia kuhugi, kus on soe. Kütus soojeneb ja mootor läheb uuesti käima. Kui temperatuur langeb aga alla 20 miinuskraadi, on risk olemas kõikide talvediislitega ja ainukeseks kindlaks lahenduseks on lisand sisse panna. “Sellist talvediislit, mis oleks täielikult hangumiskindel, pole maailmas olemas,” lisas ta.

“Esmalt soovitan kasutada lisaaineid, mis on mõeldud filtreerimispunkti tõstmiseks. Oma tanklates märkasime külmade ilmade saabumisega kohe lisaainete müügi kasvu. Inimesed on teadlikud. Muud nõu ei oskagi anda,” ütles Virro. Kui diisel on korralik, siis lisaaine ei anna täiendavat kasu.

Võrreldes eelmise aastaga, kui autosid vooris töökotta nagu tipptunnil, on tänavune talve algus rahulik,” ütles Diislikeskuse töödejuhataja Marko Männi. “Viimase 2-4 päeva jooksul on olnud mõni üksik juhus, kus küte oli filtris paksuks läinud.”

Lisandite müük on aga kasvanud meeletult.