EASi juhatuse liikme Martin Hirvoja sõnul annab messi partnermaaks olemine Eestile hea võimaluse olla huvilistele tavalisest paremini nähtav.

„Partnermaana saame nii Eesti riigile kui ka meie ettevõtjatele pressireiside ja messil toimuvate ürituste kaudu märksa rohkem kajastust kui muidu,“ selgitas Hirvoja.

Eestil on plaanis tutvustada oma paaditootjaid ja disainiettevõtteid, kelle tooted sobivad väikesadamatesse, samuti Eesti väikesadamaid ja mereturismi võimalusi. "Pea 4000 km pikkuse rannikualaga, mis pakub suurepäraseid võimalusi purjetamiseks, veesuusatamiseks, kanuutamiseks ja sukeldumiseks, on Eesti muutunud järjest populaarsemaks just veespordi entusiastide hulgas,“ lisas Hirvoja.

Sarnaselt eelmisele aastale tulevad EASi kutsel 21.- 25. augustini Eestisse visiidile ka Saksa ajakirjanikud. Selle käigus tutvustatakse neile Eesti väikelaevade ehitussektori kõrval ka väikesadamaid, veeturismi võimalusi ja Eesti merega seotud traditsioone laiemalt. Eestit väisavad ajakirjanikud juhtivatest erialaväljaannetest Segeljournal, Bootsmarkt, Bootswirtschaft, Segelnmagazin, Bootshandel, Palstek, Yachting Blue ning Saksamaa ühest suuremast päevalehest Frankfurt Allgemeine Zeitung.

Mullusel Hansebootil esindas Eestit 14 ettevõtet kokku 26 alusega. Mitmed Eesti väikelaevaehitajad on Saksamaal juba hästi tuntud, näiteks Pärnus asuv Eesti-Saksa ühisettevõtte Polar Shipyardi luksuslikem jaht Polar 55 on disainitud just Hamburgis.

Hanseboot on üks mitmekülgsema väljapanekuga paadimesse, mida külastab Põhja-Euroopa ja Saksamaa ärieliit, kellest suurem osa on ka väikelaevaomanikud. Tänavu oodatakse messile ligi 650 eksponenti 25 riigist ning rohkem kui 80 000 külastajat.

Mess toimub 26. oktoobrist 3. novembrini Saksamaal Hamburgis. Eesti ühisstendi korraldamist rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.