Kui 2010. aastal oli 70 protsenti ostetud teleritest väiksema kui 40-tollise ekraanidiagonaaliga, siis nüüdseks eelistavad juba pooled teleriostjad ekraanisuurust 40 tolli ja rohkem. Üldjuhul valitakse uus teler kaubamärgi, ekraani suuruse ning oma eelarve järgi.

Elioni jaekaubanduse ärijuhi Aivar Otsa sõnul on telerite ja arvutite müügis ostjate eelistused vastandlikud. "Kui telerimüügis loeb üha enam suurus, siis uute arvutite soetamises näitavad hüppelist kasvu väiksemad seadmed ehk tahvelarvutid, mille müük on viimase aastaga kahekordistunud," rääkis Ots.

Tahvelarvutite müügitopis võtsid kaksikvõidu Samsungi mudelid Galaxy Tab 2 ja Galaxy Note, konkurent Apple iPad 4 sai Elioni edetabelis kolmanda koha.

Elioni üheksa kuu sülearvutite müügiedetabelit valitseb Samsung NP300E5C, mis on hea valik kodukasutajale igapäevasteks asjatoimetuseks. „Kui on soov kasutada sülearvutit töötegemiseks, tuleks eelistada piisavalt suure mattekraani ja eraldi numbriklaviatuuriga arvutiseeriat, näiteks HP ProBook või Dell Latitude,” ütles Aivar Ots. „Sellega on mugav pikemat kirjatööd teha, vajalikke aruandeid koostada või ettevõtte finantsinfol silma peal hoida.”

Üleilmse tehnoloogiauuringute firma IDC andmetel kahaneb lauaarvutite müük tänavu 9,7% ning langust jätkub aastani 2015, mille järel peaks turumaht hakkama vaikselt taastuma. „Süle- ja lauaarvutite võidukäik ei tähenda seda, et lauaarvuteid üldse ei ostetaks – pigem on nende turg Eestis täna stabiliseerunud,” lausus jaekaubanduse ärijuht.

"Välja on kujunenud kaks kliendigruppi, kes tänaseni lauaarvuteid eelistavad. Üks neist ostab odavamaid kontoriarvuteid, kuna üldjuhul on eraldi klaviatuuri ja ekraaniga töökoht laua taga oluliselt ergonoomilisem kui sülearvuti. Teine grupp ostab kallimaid ja võimsamad lauaarvuteid mängimiseks või foto- ja videotöötluseks."