Neljast klipist koosnevas telereklaamis satuvad kolm Eesti rahuliku loomuga rändajat, Eesti lipp seljakoti vahel, lõbusate tantsivate leedulaste sekka ning õlut rüübates asuvad ka ise pidutsema. Sama juhtub ka kolme Tallinnas saunas igavleva eestlasega, kellele saadetakse Leedust kast Utenose õlut. Seda rüübates panevad ka nemad saunas koos bikiinides näitsikutega peo püsti. Näidatakse, kuidas Utenose õlu ka rahuliku põhjamaise iseloomuga eestlased elama paneb.

Reklaamis osalevad lisaks pidutsevatele leedulastele Vanemuise näitlejad Tambet Tuisk ning Margus Jaanovits, samuti VAT Teatri näitleja Tanel Saar ning vabakutseline näitleja Veiko Täär.

“Minu arvates ületab reklaam hea maitse piiri ning on raskesti mõistetav,” ütles reklaamiagentuuri Guvatrak loovjuht Tanel Pandre. “Eestlasi käsitletakse aeglase taibuga inimestena, mis on justkui loogiline jätk Leedu hiljutisele Wremja-stiilis telesaatele, kus eestlaste üle õelat nalja visati,” ütles ta.

##Eripära esile. Pandre sõnul on mõistetav, kui näiteks šoti kilti kui rahvuslikku eripära reklaamis esile tõstetakse.

Utenose õlut tootva AB Žvyturys-Utenos Alus avalike suhete juht Dainius Smailys ütles, et internetiküsitlusest lähtuvalt on tegu Leedu kõige populaarsema telereklaamiga. “Eestluse rõhutamine reklaamis on seotud stereotüübiga, eestlasi kujutatakse rahulike, aeglaste põhjamaa inimestena. Pärast Utenos õlle joomist on nad aga osavõtlikud, tantsivad ja pidutsevad. Reklaamis näeme, mida õlu nendega teeb,” ütles ta.

Smailys ei soovita reklaamiga kellegi üle põhjendamatult nalja heita. “Leedulastele näidatakse, kui lihtne on tegelikult Utenose õlle vahendusel eestlastega sõbruneda,” ütles ta.

Smailyse sõnul on reklaamis esinenud Marko nimi leedulaste seas niivõrd populaarne, et iga eestlast kutsutakse selle nimega. “Juulikuus toimusid Leedus ka üleriigilised 10 000-lise osavõt-jaskonnaga Utenose Marko tantsumeistrivõistlused, kuna õlle juurde käib tants, mida Marko kaaslastega reklaamis tantsib,” ütles ta.

Seiklushimulistele noor-tele. Utenose esindaja sõnul on kevadel nii televisioonis kui ka trükimeedias käivitatud reklaamikampaania suunatud 20-30-aastastele seiklushimulistele noortele. “Üheks sihtgrupiks on kindlasti noored mehed, kuna saunas näidatakse ka bikiinides leedu naismodelle,” ütles ta. Kampaania maksumust ning sellest tulenevat kasu Utenose õlle müügile ta kommenteerida ei soovinud.

Vanemuise näitleja Margus Jaanovits ütles, et sai reklaami-agentuurilt pakkumise kevadel. “Me olime justkui “gorjatšije estonskije parnji,” ütles ta. Võimalikku edaspidist koostööd Leedu reklaamifirmaga ei osanud ta kommenteerida.

Smailyse sõnul on firmal edaspidigi sellesarnaseid turundus-plaane. “Kui kampaania käivitus, nägime, et see oli edukas. Kindlasti plaanime lisa, kuid täpsemalt ei kommenteeriks veel,” ütles ta.