Eestlaste autopesu idufirma on lühikese ajaga juba suure osa oma ühisrahastuskampaania eesmärgist kokku saanud

 (6)
UpSteam pakub autopesu, mis tuleb sinu juurde.
UpSteam pakub autopesu, mis tuleb sinu juurde.Foto: Tiit Blaat

Eesti päritolu autopesu idufirma UpSteam, mis alustas eilsest Funderbeami kaudu ühisrahastuskampaaniat eesmärgiga kaasata kuni miljon eurot, on täna hommikuks ületanud kolmekordselt oma miinimumeesmärki ja miljonist lahutab neid vaid 345 000 eurot.

Kuigi UpSteamil oli juba ühisrahastuskampaani alguses miinimumeesmärk täidetud tänu privaatses voorus märgitud 300 000 eurole, on siiski suutnud idufirma selle summa ööpäevaga kahekordsitada. Täna hommikuse seisuga oli ettevõttel koos juba 655 000 eurot.

Funderbeami kaudu kogutava kapitalisüstiga plaanib ettevõte edasi arendada oma keskkonda ning laieneda kolmele uuele välisturule Norrasse, Poola ja Saksamaale.

Juba varem kaasanud raha laienemiseks

Funderbeami kaudu kaasas Eesti päritolu autopesu idu kapitali ka möödunud sügisel. Siis saadi kokku ligikaudu 280 000 eurot ja miinimumeesmärk märgiti täis kõigest 18 tunniga.

Pardale tulid ka mitmed tuntud investorid, sh Jaak Roosaare, Rain Rannu, Marek Kiisa ja Heidi Kakko. Täiendavalt saadi rahastust 225 000 eurot, fondilt Superangel ja investeerimisettevõttelt Spring Capital.

Investeeringutega rahastati ettevõtte kiiret kasvu, arendustegevust ja kasvule orienteeritud ärimudeli loomist. 2019. aastal tuldi välja mobiilirakenduse ja linnaplaneerijaga ning laieneti oma esimesele välisturule Soome.

Naaberriiki laienemine toimus tänavu mais ja viiendal tegutsemiskuul Soomes on jõutud kasumisse. Kasv toimus ka ettevõtte meeskonnas: aasta jooksul on saanud üheksast inimesest 50-liikmeline tiim.

Seotud lood:

UpSteami tegevjuht Martin Kristersoni sõnul testiti esimese rahvusvahelise turuga laienemisstrateegiat, mis on uue rahastuskampaania eesmärkide üks olulisemaid punkte.

„Nii saadud kogemusele kui õppetundidele toetudes plaanime idufirma viia veel kolmele turule järgmise 18 kuu jooksul. Välisturgudele liikumist soodustab UpSteam Express teenus ehk „autopesu seljakotis“, millega on laienemine efektiivsem võrreldes autopesukaubikuga,“ rääkis ta.

Selle teenuse puhul liiguvad pesumeistrid ringi (elektriliste) jalgrataste või sõiduautoga ja neil on kaasas kõik pesuks vajalik varustus, mis mahub toidukulleritele sarnase seljakoti sisse. Sel juhul ei ole kaubikuliinide arv enam kasvu piirav tegur. Ka on see kõige keskkonnasõbralikum autopesumeetod, kuna selle kasutamisel kulub keskmiselt üks liiter vett ühe auto pesuks ning pesujääk ei satu maha.

Seni on oma lubadused täitnud

UpSteami tegevust ning rahakaasamist toetab ettevõtja ja ingelinvestor Kristjan Raude, kes investeeris ettevõttesse juba eelmisel korral ning on nüüd võtnud eesmärgiks aidata idufirmal kasvada antud kampaaniat juhtides.

„Pärast esimest investeerimisringi olen UpSteami tiimiga tihedalt koostööd teinud. Äge on näha, kui suure kirega suhtutakse oma tegemistesse. Kõige tähtsam on aga nende poolne kiire tegutsemine ja eesmärkide elluviimine,“ kommenteeris juhtinvestor Raude. Ta märkis, et idufirma on täitnud oma lubadused, mis anti enne eelmist rahakaasamist.

UpSteam on 2017. aasta veebruaris tegutsemist alustanud Eesti iduettevõtte, mis pakub liikuvat autopesuteenust, ühendades omavahel auto omanikke ja mobiilseid autopesijaid. Ettevõtte asutajad on Tallinna Tehnikaülikooli tudengid Martin Kristerson, Valjo Kütt ja Aleksis Anijärv. 2018. aastal osales UpSteam Eesti suurimal äriideede konkursil Ajujaht, kus jõuti kolme parema hulka.

2019. aastal tuli UpSteam turule autopesu telefonirakendusega ning laieneti Helsingisse. Viimase kahe aasta jooksul on idufirmat tunnustatud mitmete auhindadega, sh sai UpSteami tegevjuht Martin Kristerson Eesti Aasta noorettevõtja 2019 konkursil II koha.