Täna algava ehitusmessi "Eesti ehitab" korraldaja Epp Sultsmanni sõnul ootavad nad tänavusele messile sama palju külalisi kui eelmiselgi aastal. Vaatamata pisut vähesemale eksponaatide arvule kasutavad väiksemad ja keskmised firmad tema hinnangul messi sel aastal päästerõngana, et oma majandusnäitajaid ehitusturu madalseisu ajal vähegi parandada.

Milleks ehitusmessi korraldatakse?

Selleks, et anda firmadele võimalus kasutada oma turundusstrateegia komponendina messil osalemist. Et neil oleks võimalik leida siin kontakte teiste firmadega, tugevdada oma positsiooni turul ja olla konkurentsivõimelised.

Mis ajast on Eestis ehitusmesse korraldatud?

Ehitusmesse on korraldatud üheksakümnendate aastate algusest, enne seda tänapäevast messitegevust Eestis ei viljeldud. Eesti Näitused korraldavad seda messi neljandat aastat, varem korraldas sellesarnast messi Expoprojekt.

Kuidas on muutunud külastajate arv selle aja jooksul?

Külastajate ja eksponentide arv on nelja aasta jooksul pidevalt kasvanud. Tänavu jääb küll eksponaatide arv paarikümne võrra allapoole eelmise aasta näitajale, kuid see on tingitud vaid sellest, et firmad võtavad rohkem pinda ja siia lihtsalt ei mahu rohkem. Eelmisel aastal oli 340 eksponenti, sellel aastal on umbes 325. Sisepinda on sel aastal 14 000 m?, välispinda 3000 m?. Külastajaid oli eelmisel aastal 32 000.

Millised firmad messist reeglina osa võtavad?

Osa võtavad nii tootjad kui edasimüüjad. Suurematele ehitusfirmadele see mess enam väga korda ei lähe, nemad on juba siinsel turul saavutanud selle, mis nad on soovinud. Aga tootjad, edasimüüjad ja väiksemat allhanget pakkuvad firmad leiavad selle messi endale vajaliku olevat.

Kes ehitusmessi külastab?

Ehitusmessi külastab nii spetsialist kui ka individuaalehitaja. Spetsialist saab sõlmida oma koostöö kokkuleppeid. Samas on firmadel messil võimalik ka oma müüginumbreid suurendada, sest seal kohtavad nad oma igapäevast tarbijat. Messil saavad nad ka populariseerida oma tooteid.

Mingi seos või suhe peaks külastajal siiski ehitusega olema?

Jah.

Kas firmade müügitulemused messil on märkimisväärsed?

Tavaliselt väljenduvad tulemused messijärgsel ajal. Esiteks algab firmadel ehitusmessi põhiline ehitushooaeg ja kindlasti on neile kasu ka messist. Tegelikult ma usun, et firma, kes messi perioodiliselt külastab, sõlmib ka kohapeal teatud osa lepingutest.

Mis kasu saab tavaline inimene messi külastamisest?

Ta saab ilmselt ülevaate sellest, milliseid ehitusmaterjale, tehnoloogiaid tänapäeval kasutatakse ning millised on uued võimalused. Millised on kvaliteedi ja hinna suhted ning milline on tema juurdepääs nendele võimalustele.

On mingeid muudatusi võrreldes eelmise aastaga?

Seda võib küll märgata, et ehitusturul on praegu suur langusperiood. Mingil määral oli seda märgata ka messi korralduse seisukohalt. Seda enam tullakse aga messile, et oma positsiooni kindlustada ja leida uusi võimalusi. Just väiksemate ja keskmiste firmade tung messile on päris suur olnud, selleks et konkurentsis püsida. Nad kasutavad messi kui väikest päästerõngast, et turul jätkuvalt konkureerida.

Kas messil tutvustatakse ka uusi tooteid või teenuseid?

Kindlasti tutvustatakse, aga firmad ei taha selle kohta väga palju infot välja anda. Presentatsioone korraldatakse küll, aga eelnevalt neid väga palju ei reklaamita. Sellest on muidugi kahju. Messi naela, nagu mõnel autonäitusel, ei ole välja käia. Ehitusmessi tootesortiment on tegelikult juba nii lai, et sealt tõelist pärlit leida on väga raske.

Kui kallis on messipilet?

Pilet on sama kallist kui eelmisel aastal – täiskasvanutele 70 krooni, (üli)õpilaste ja pensionäride pilet 40 krooni. Ehituseriala kutseõppeasutuste õpilasi laseme sisse veel soodsamatel tingimustel, kui nad tulevad nimekirja alusel ja koos õpetajaga.