SAS teatas eile, et paneb oma tütarfirmade, nende seas ka Estonian Airi, osalused müüki. „Loodame müüa nii ruttu kui võimalik,“ rääkis SASi juhatuse esimees Mats Jansson pressile.

Samas ei pruugi SASi 49-protsendilisest osalusest kiire lahtisaamine olla võimalik. „Müük võib võtta aega isegi aasta või kaks,“ ütles lennundusameti endine juht Toomas Peterson Päevaleht Online’ile. „See tekitab Estonian Airile isegi rohkem probleeme kui SASile, sest Estonian Airil võivad tekkida likviidsusprobleemid,“ lisas ta.

Petersoni hinnangul ei ole lennufirmad Estonian Airi ostust antud turusituatsioonis huvitatud ja müügilootused rajanevad investoritele.

„Kui vaadata ida poole, siis nemad võivad olla huvitatud sellest, et saada jalg Euroopa Liidu ukse vahelt sisse,“ osutas lennundusekspert Vene investoritele. „Kõik oleneb muidugi hinnast ja praegu keegi ei tea, mis selle osaluse eest küsitakse,“ nentis Peterson.

Parimaks võimalikuks stsenaariumiks peab Toomas Peterson seda, kui Estonian Airi ostaks mõni suur lennufirma. „See tõenäosus on aga praegu nullilähedane,“ ütles Peterson ja lisas, et hea oleks ka see, kui osalus leiaks ostja mõne fondi või pikaajalise investori näol.

Eesti riigile Peterson Estonian Airi ostu ei soovita. „Igal juhul tuleb välistada riigi osaluse suurenemist,“ ütles Toomas Peterson. „Eesti riigil ei ole mingit mõtet Estonian Airis olla,“ leidis ta ja selgitas, et turumajanduse tõttu pole lennukompaniil lendude käigushoidmiseks riigi osalust vaja.