30-aastase lennunduskogemusega ekspert John Strickland kinnitas Dagens Industrile, et SAS-i päästeplaanist ei piisa, et tihedas konkurentsis Ryanairi ja Norwegianiga vastu pidada, selgitas ta BNSi vahendusel.

Päästeplaani tulemusena sai SAS laenupikendust 2015. aasta 31. märtsini ja võimaluse kolm miljardit krooni juurde laenata. Kuna uue laenu saamine on seotud mitmete tingimustega, on firmal ainult 1,5 aastat oma konkurentsivõime näitamiseks ja siis tuleb hakata pidama uusi läbirääkimisi.

Septembri seisuga oli SAS-il pikaajalisi võlgu 12,2 miljardit krooni. Järgmisel aastal tuleb neist tagasi maksta 1,2 miljardit ja ülejärgmisel 2,2 miljardit.

SAS-i ärimudel ei toimi. Firma on lootusetus olukorras ja peaks tegevuse lõpetama. Mida varem, seda parem, sest pankrot oleks palju hullem, ütles Åbjörnsson.