Üheksa kuu kokkuvõttes võeti arvele uusi autosid 9,37 miljonit, mis on 7,6 protsenti vähem kui mullu, teatas Euroopa Autotootjate Assotsiatsioon (ACEA), vahendas BNS.

Euroopa suurimal, Saksa autoturul langes uute autode registreerimine ACEA andmetel läinud aasta septembriga võrreldes 10,9 protsenti 250 082 autole. Üheksa kuuga võeti Saksamaal arvele 2,358 miljonit uut autot, mis on 1,8 protsenti vähem kui mullu samal ajal.

Autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu (AMTEL) teatas müüginumbreid kommenteerides, et praegust olukorda Euroopa autoturul võib hinnata stabiilseks, kuigi turg on endiselt kerge langustrendi võimuses.

"Kes langes, teeb seda jätkuvalt edasi, müüginumbrid kasvavad ka enam-vähem ühtedes ja samades riikides. Eriliselt positiivseid ega negatiivseid üllatusi ei ilmnenud," kommenteeris AMTEL-i tegevjuht Arno Sillat.

"Saksa Autotootjate Liit (VDA) siiski langustrendi süvenemist ei kinnita, vaid põhjendab müüginumbrite langust ühelt poolt vähema tööpäevade arvuga käesoleva aasta septembris, võrreldes eelmise aastaga. Seda arvestades on tegelik müügi vähenemine kahe protsendi piires," kommenteeris Sillat.

Saksamaa turu languse teise põhjusena nimetatakse Sillati sõnul mitut eesolevad mudelivahetust suure turuosaga väikeauto klassis. "Seega võiks Saksamaalt lähiajal ka paremaid noote kuulda. Aastaprognoosides on VDA jätkuvalt kaheprotsendise languse juures, seega mõõdukalt optimistlik," lisas Sillat.

Kui võrreldes EL-i suuremate autoturgude praegust seisu viimase viie aasta tipuga, ei ole Sillati hinnangul põhjust hädakella lüüa. "Saksamaal müüakse käesoleval aastal oodatavalt umbes 3,1 miljonit uut sõiduautot, mis moodustab 2006. aasta rekordtulemusest 92 protsenti, Suurbritannias on tulemus koguni 98 protsenti. Prantsusmaal on müük langenud rohkem, tulemus 86 protsenti, kuid veel küllaltki positiivne," selgitas Sillat.

Muudes riikides on seis halvem: Itaalias müüdi 2005. aastal umbes 2,5 miljonit uut sõiduautot, tänavu on oodata vaid 1,5 miljonit, mis on parimast vaid 58 protsenti.

"Hispaania, Kreeka ja Portugal on veelgi rohkem tipust maas. Lõuna-Euroopas ei ole ka positiivselt põhjendavaid sõnumeid langusnumbritele lisada. Siiski on EL-i üldine autoturu langus eelmise aastaga võrreldes olnud stabiilselt 7–8 protsenti ja loodetavasti aasta viimases kvartalis oluliselt ei suurene," sõnas Sillat.

Positiivset tulemust näitasid AMTEL-i sõnul EL-i liikmesmaadest Suurbritannia ja suur osa Ida-Euroopa riike. "Euroopa suurim tõusja on Island, kes on müüki eelmise aastaga võrreldes kahekordistamas. Nende tükiarvud ei ole küll EL-i mõttes märkimisväärsed," lisas Sillat.

Jälgides üldisi trende autode tootmises, hakkab ACEA lähikuudel koguma ja väljastama eraldi statistikat ka elektriautode müügist Euroopa turul.

AMTEL on ACEA assotsieerunud liige.