Margisari anti välja Pan American näituse reklaamimiseks. Kuuest margist koosneval seerial on kujutatud tolleaegsed moodsad asjad – rong, laevad, kanal ja sild ning muidugi ka auto. Üllatav, et kataloogis oli kirjas elektriauto.

Ei ole midagi erilist, et kujutatud on just elektriauto. Elektriauto võidukäik algas juba enne 1900. aastat.

USA esimese teadaoleva autode võiduajamise võitis 1895. aastal elektriauto. Aasta hiljem avati cleantechnica.com andmetel USAs esimene automüügisalong, mis müüs ainult elektriautosid.

1900. aastal oli USA suurlinnades, sealhulgas New Yorgis sisepõlemismootoriga autodest rohkem elektriautosid. 1900. aastal müüdi kogu USAs oli vaid 4192 autot, millest 1575 olid elektriautod. USAs oli 1900. aastal 33 842 autot, millest 38% olid elektriautod, 40% aurumootoriga autod ja 22% bensiinimootoriga autod. 1912. aastaks liikus USAs 38 843 elektriautot. Oh üllatust – tulemus saavutati erinevalt kaasaajast ilma valitsuse poolse raha kulutamiseta elektriautode ostjate subsideerimiseks.

Elektriautod paistsid tol ajal ideaalsetena - autod olid vaiksed, ei saastanud õhku ja neid oli lihtne kasutada. Elektriautode populaarsuse põhjustas elektriautodest taksobuum. Kõige popimad olid elektriautod Chicagos, Clevelandis ja Buffalos.

Vaatamata eelistele ei jäänud elektriautod püsima.

Tagurpidi autoga 1901. aasta mark müüdi mullu USAs oksjonil 12 500 dollariga

Nii nagu marki trükkides juhtus äpardus ja margil trükiti auto 400 margi puhul rattad püsti, läks varsti ka mõnda aega bensiinimootoriga autodele korralikku konkurentsi pakkunud elektriautodega. 1908. aastal Henry Fordi Mudel T saabumisega muutusid bensiinimootoriga autod rahakotile sobivaks masstooteks, mis lükkas elektriautod ajalukku.

1915. aastaks oli kukkunud elektriautode turuosa 5 protsendile, kirjutab Edisontechcenter.org.

Võrdluseks 2010. aastal vuras kogu maailmas vaid umbes 25 000 elektriautot ehk vähem kui USAs 1912. aastal. 2011. aastal oli maailmas 80 000 elektriautot ehk esmakordselt rohkem kui ainult USAs 1912. aastal.

Kuigi tänapäeval räägitakse palju elektriautodest kui millestki uuest ja ägedast, on tegemist väga vana asjaga, mis kunagist hiilgust turuosa mõttes ei ole seni isegi valitsuste rahakülviga saavutanud.