Eleringi juhatuse esimees Taavi Veskimägi ütles, et Aruküla alajaam oli Eleringi jaoks üks viimastest suurematest sõlmalajaamadest, mis vajas rekonstrueerimist, teatas firma.

Tegemist on Kiisa ja Harku alajaamade kõrval ühega kolmest sõlmalajaamast, mille kaudu toimub Tallinna elektriga varustamine.

„Elering on viimase kümnendi sihipärase tegevuse tulemusena 1990-ndatel tekkinud pea 10-aastase mahajäämuse alajaamadesse investeerimisel ületanud ja enamus neist vastavad kaasaaegsetele tehnilistele nõuetele.

Klientidele põhjustatud elektrikatkestuste arvu jätkuvaks vähendamiseks nihkub alates 2013. aastast põhivõrgu investeeringute raskuskese alajaamadelt elektriliinide uuendamisele.

Lisaks tervete liinide rekonstrueerimisele käivitub järgmisest aastast spetsiaalne programm olemasolevate liinide korrastamiseks, hõlmates tegevusi kiirendatud korras ohtlike puude kõrvaldamisest liinikoridoridest kuni linnutõkete paigaldamiseni mastidel,“ selgitas Veskimägi.

Aruküla uue alajaama ehitas Merko Infra ning tööd maksid 7,2 miljonit eurot. Ehitustööd valmisid ennetähtaegselt. Esialgse kava järgi oli alajaama ehituse lõpetamise ajaks plaanitud 2013. aasta oktoobri lõpp.

Alajaama uuendamine toimus kokku kolmes osas. Alajaama jaoks tarnis ja paigaldas Hiinas valmistatud 330 kV jõutrafod Skanska EMV AS, lepingu maksumus oli 3,7 miljonit eurot.

Alajaam ühendati 11,2 kilomeetri pikkuse uue 330 kV õhuliini abil olemasoleva Balti-Harku õhuliiniga. Alajaama toitva uue õhuliini ehitus läks maksma 3,8 miljonit eurot ja tööd teostas Eltel Networks AS.

Koos kaasnevate töödega kujunes Aruküla alajaama uuendamise kogumaksumuseks 15,9 miljonit eurot.