Näiteks on mulluse kevadega võrreldes kasvanud mööbli ja koduelektroonika läbimüük. Tallinna ühe suurema mööblipoe Aatriumi omanikfirma Silikaat Mööbel ASi direktor Marika Lehtla ütles, et nende käive on kasvanud keskmiselt 30 protsendi võrra.

Üheks paremaks majandusseisundi indikaatoriks peetakse automüüki. Tänavune märts on automüügis kõigi aegade parimaid – läbimüük kasvas möödunud aasta sama ajaga võrreldes 13 protsendi võrra.

“See oli ka prognoositav, et enne euroliidu laienemist käive tõuseb,” ütles Lehtla. “Samas pole märgata, et inimesed ostaksid eriti just kalleid asju, ostukorvi sisu on jäänud ikka tavapäraseks.”

Eesti ühe suurema koduelektroonika hulgimüügifirma Sandman Groupi müügiosakonna juhataja Urmas Arula sõnas, et müük on aastatagusega võrreldes tunduvalt aktiivsem.

Ostjate nappuse üle ei saa kurta ka Kaubamaja, mille külastatavus kasvas Ülemiste suurkeskuse avamisest hoolimata viiendiku võrra.

“Tundub, et Ülemiste kaubanduskeskuse avamisele eelnenud kampaania tõi paljud inimesed aprilli alguses osturetkele ja sellest said kasu ka teised kaubanduskeskused,” ütles Tallinna Kaubamaja juhatuse esimees Raul Puusepp.

Peale kohalike ostjate toob ELi laienemine kaasa ka välismaiste, eelkõige Soome ostuturistide arvu kasvu, suurendades nii lisaks tootjatele ja kauplustele ka laevafirmade tulusid.

Reisijate arvu kasvu ootab ka lennujaam, investeerides läbilaskevõime suurendamiseks 400 miljonit krooni.

Huvi kaubanduse vastu tõi eelmisel aastal Eestisse rekordsumma välisinvesteeringuid – 11,8 miljardit krooni, mis on üle kahe korra rohkem kui 2002. aastal.