Jaanuari algul otsustas Lasnamäel elav Jaan, et vahetab operaatori välja ja täitis veebis liitumisavalduse.

„Nelja päeva pärast võeti minuga ühendust – täpsustati, mida ja kuhu tahan ja lubati tehnikud kohale saata. Kuigi mulle helistanud inimene ei teadnud toote spetsiifikast eriti midagi ega osanud öelda, kui pikk on nende helpdeski helistades keskmine ooteaeg jne,“ rääkis Jaan.

Paar päeva hiljem võeti Jaaniga uuesti ühendust, et leida koduvisiidiks sobiv aeg. Talle pakuti neljapäevast päeva kl 14.

„Ma ütlesin, et käin tööl – ja puhtjuhuslikult on see ka tõsi – ega saa kodus olla enne kui kl 17, soovitavalt 18. Mulle öeldi aga, et alates 17 on visiit tasuline,“ sõnas Jaan.

„Rääkisin, et juhul, kui nad ei leia võimalust, kuidas saaksid tehnikud olla minu kodus kl 17 tasuta, siis ma loobun oma liitumissoovist ja jätkan senise teenusepakkujaga. Selle peale teatas Elioni esindaja, et sellist võimalust pole ja leppisime kokku, et ma kasutan olemasolevat konkurendi teenust,“ lausus Jaan.
Elioni avalike suhete juht Lilian Viirma ütles arileht.ee-le, et ühelt poolt on kliendi soov igati mõistetav, aga paratamatult jääb Elioni tehnikute tööaeg samale ajavahemikule kliendi tööajaga.
„Turul on suur hulk teenuseid, mis on kättesaadaval vaid äripäevadel vahemikus 9-17, samas on võimalik paljusid neist erandlikel tingimustel kasutada. Näiteks on võimalik saata kiri postikulleriga või organiseerida erandkorras autoremont, millega kaasneb kõrgem hind,“ ütles Viirma. „Peame arvestama sellega, et tavatööaja-välised toimingud toovad ettevõttele kaasa lisakulusid.“

Elioni koduvisiidid on äripäevadel alates kl 17 tasulised, samuti laupäeviti. Keskmine Kodulahenduse ühendamiseks kuluv aeg on 1,5 tundi, mis sisaldab Viirma sõnul lisaks tehniku visiidile ka muid toiminguid ning selle maksumuseks on 1000 krooni.

“Kui hind oleks odavam, kasutataks teenust ilmset suurem arv inimesi,“ nentis Viirma. „Elioni eesmärk ei ole sellise erandteenusega teenida, vaid pakkuda alternatiivi paindliku lähenemise kõrvale. Lisaväärtusena sisaldab õhtune visiit kliendi jaoks ka kiiremat reageerimisaega.“

Viironi sõnul lepitakse tehniku visiidi toimumise aeg konkreetsel kellaajal, mitte isegi ajavahemikul. "See võimaldab kliendil oma päeva konkreetselt planeerida ja tööandja käest lahkumiseks luba saada. Selles osas oleme klientidelt ka head tagasisidet saanud," sõnas Elioni avalike suhete juht.

Jaani jaoks oli siiski üllatav, et ettevõte ei soovinud seadmeid pärast teatud kellaaega tasuta paigaldada. „Minust oleks saanud nende vägagi kalliste teenuste tarbija mitmeks aastaks,“ sõnas Jaan.