„Meie konkurendil pole ühtki parameetrit, mille järgi ta oleks meist parem,“ põhjendas Elisa Eesti juhatuse esimees Sami Seppänen Päevaleht Online'ile EMT reklaami tarbijakaitsesse kaebamist.

Täna pressikonverentsil esinenud Seppäneni arvates on olukorras süüdi inimeste kõhutundel põhinev kuvand, et EMT on mingil põhjusel parima levialaga Eestis kui samas näitavad mõõtmistulemused asju teises valguses. lihtsalt peame selgeks tegema tarbijale, et asjad on muutunud.

„Me ei taha mitte EMT kuvandit murda, vaid teha tarbijale selgeks, et tänasel päeval on häid võrke kaks, mitte üks, nagu inimesed kipuvad arvama,“ ütles Seppänen.

Elisa Eesti juhatuse liige Andrus Hiiepuu rõhutas, et Elisal ei ole midagi selle vastu, kui konkurent ütleb, et neil on parim leviala näiteks Alutaguse metsades, kuid Elisa ei saa lubada seda, et keegi rõhutab oma paremust ilma selleks mingit tõestust toomata.

Ilus ei ole parim

Reklaami, kus Elisa tutvustas end kui Eesti ilusaimat leviala, ei saa Hiiepuu sõnul EMT omaga kõrvutada.

„See reklaam oli juba ammu, aga me ei öelnud kunagi, et me oleme kõige paremad. Tegemist oli emotsionaalse argumendiga, antud juhul räägitakse ratsionaalsetest argumentidest,“ selgitas Hiiepuu erinevust ja lubas, et enne kui mõõtmised ei ole tunnustanud Elisat Eesti parimaks võrguks, ei hakka nad end nii nimetama.

AS Elisa tellitud Pöyry Telecomi raadiolevi kvaliteedi mõõtmised tuvastasid, et Elisal on Tallinnas levi tugevuseks (RSCP) -72,6 dBm, EMT-l -73,76 dBm ja Tele2-l -76,01 dBm.

Seppänen ei nõustu, et praegusel juhul on tegemist sõjaga komakohtade üle numbrirägastikus.

„72 ja 76-sel levitugevusel on väga tuntav vahe. Tõepoolest, välitingimustes ei pruugi erinevust märgata, kuid siseruumides 76-ga kõne hakib,“ selgitas Seppänen. „See ei ole lihtsalt komakoht, see on suur vahe kasutajakogemuses.“

Hiiepuu ei pea selliste numbrite mõõtmist ja inimestele võrdlemiseks andmist mõttetuks, kuna Elisa on teinud turu-uuringuid juba 15 aastat ning läbi aegade on operaatori valiku olulisemaks kriteeriumiks olnud leviala kvaliteet.

„Väita, et need numbrid on tähtsusetud ja ei mängi rolli, on vale. Kliendi seisukohalt on need olulised, seega peame tähtsaks need välja tuua,“ rääkis Hiiepuu.

EMT reklaami ei muuda

Elisa pöördus hiljuti tarbijakaitseametisse avaldusega, milles palub ära keelata EMT reklaam, mis väidab EMT leviala paremust.

Seppäneni sõnul jagab operaatorfirma EMT reklaamlause „Parim leviala üle Eesti!“ tarbijale selgelt eksitavat infot.

EMT-l oma reklaamlauset plaanis muuta ei ole, kuna EMT on firma esindaja sõnul jätkuvalt kvaliteediliider terves Eestis.

"Hindame, et Elisa-poolne kaebuse tegemine ja selle kohta pressiteate avaldamine on soov Elisa enda käimasolevale parima leviala kampaaniale enamat tähelepanu tõmmata," teatas EMT avalike suhete juht Kaja Pino Päevaleht Online'ile.

"EMT-l oma reklaamlauset plaanis muuta ei ole, kuna EMT on jätkuvalt kvaliteediliider ning me ei räägi siin linnade konkreetsetest kohtadest, vaid tervest Eestist," kommenteeris Pino.

Elisa hiljutises reklaamikampaanias „Tallinna parim levi 0,25.- eest“ väidetakse tehnilise järelevalve ameti mobiiltelefoniteenuse kvaliteedi mõõtmistele tuginedes, et Elisa on parima leviga mobiilsideoperaator Tallinnas.

Amet aga väidab, et ei ole Elisa leviala parimaks tunnistanud ja kaebas firma tarbijakaitseametisse.