Elron kandis katkise rongi maha, "soomusrongi" asemele ei tule

 (79)
Elron
ElronFoto: Priit Simson

Kuni järgmise aasta alguseni on Elroni rongipargist üks rong puudu. "Oleme täna leidnud lahendused, kuidas ronge ja väljumisi niiviisi omavahel kombineerida, et reisijate mugavus ei kannataks. Seega üksi konkreetne väljumine ühe rongi puudumisest ei kannata. Küll saaks me pakkuda veelgi rohkem istekohti, kui antud rong oleks meil olemas," selgitas Elroni esindaja Norbert Kaareste.

Raasikul õnnetusse sattunud rongil oli Zürich Insurance Groupi kaskokindlustus. "Rongide tootja Stadler on teinud Zürich Insurance’ile hinnapakkumise. Kõige tõenäolisem on variant, et kaks avariilist vagunit vahetatakse uute vastu. Uue vaguni umbkaudne väärtus on 1,2 miljonit eurot, ent Stadleri hinnapakkumise suurust ei oska öelda," nendib Kaareste.

Uus rong tuleb 2015

Kuna diiselrongid ei kuulu Elronile, vaid neid renditakse Stadlerile kuuluvalt ettevõttelt, siis ei tule Elronil ka omaosaluse summat maksta. "Meie saame tagasi töötava rongi ilma kuludeta. Ülemöödunud nädalal toimus omanikfirma ning kindlustusfirma kohtumine, mille põhjal saan järeldada, et rong hakkab uuesti sõitma 2015. aastal," lisas Kaareste.

Rongile sisse sõitnud veoauto kohustuslik liikluskindlustuse leping oli sõlmitud Ergo Kindlustuses, vastavalt liikluskindlustuse seadusele kuulub hüvitamisele kuni üks miljon eurot nii rongile kui raudteele tekkinud varakahjude hüvitamiseks.

Seotud lood:

Rongis hukkunu omastele hüvitatakse matusekulud ning juhul, kui tal oli ülalpeetavaid, siis ka elatise vähenemise osa neile. Samuti hüvitab Ergo õnnetuses vigastatu ravikulud. Inimestele tekkinud isiku- ja varakahju nõudeid on tänaseks ERGO andmetel hüvitatud summas 4500 eurot.

Ehitus ei ole konveieritöö

Kas kiiremini ei oleks võimalik Stadlerilt uut rongi saada? "Stadleri rongitehas töötab nagu Šveitsi kellavärk, täpselt ja optimeeritult. Neil ei ole tootmisprotsessis auke juhuks, kui mõni autojuht rongile otsa peaks sõitma. Rongitootmine on väga töö- ja seega ka ajamahukas ettevõtmine, uued rongid on ju kõrgtehnoloogia viimane sõna ning ehitatud täpselt meie nõutele vastavalt. Seega neid ei valmistata konveieril a la "kolmsada tükki tunnis" nagu sõiduautosid," märgib Kaareste.

"Rongid on väga hoolikalt planeeritud lähtudes mitmest aspektist – need peaksid olema piisavalt kerged (keskkonna- ja kütusesääst), need peaksid olema piisavalt kiired (reisijate mugavus), need peaksid olema piisavalt ohutud," lisas Kaareste.

Soomusrong jääb ära

Kas uut rongi oleks võimalik ehitada mõnevõrra tugevamaks?

"Elame ja tegutseme Euroopa Liidus, seega kehtivad meilgi väga karmid Euroopa direktiivid ning rongide konstruktsiooni ei saa juba ainuüksi seetõttu "tugevamaks" muuta. Ja kui saakski rongid "tugevamaks" ehitada, ei oleks usutavasti seeläbi tekkinud "soomusrongidega" sõitmine keskkonnasäästlik, mugav ega ka ohutu. Kokkuvõtvalt võib öelda, et uued rongid on ehitatud vastavalt karmidele EL ohutusstandarditele ning ohutusalaselt on tegemist kindlasti hüppega paremuse poole, võrreldes vana rongipargiga," sõnas Kaareste.