Pärast tehniliste tingimuste väljatöötamist peab Elron need ka majandusministeeriumiga kooskõlastama ning kui kooskõlastus on olemas, saab hanke välja kuulutada. Uutel rongidel peab olema tänastest rohkem ruumi nii tavareisijatele kui ka lapsevankriga, ratastoolis või jalgrattaga sõitjatele.

Aas tõdes, et rongiliikluse keskkonnasäästlikkus ja kiiremad ühendusajad meelitavad järk-järgult rohkem inimesi rongiga igapäevaselt liiklema.

„Uute rongide ost võimaldab kiirete ekspressväljumiste lisamist nii Tartu, Narva kui ka Viljandi suundadele, samas paraneksid aeglasemate tavarongide kasutamise võimalused,“ ütles Aas.

Plaan on soetada hübriidrongid, mille energia- ja hoolduskulud on madalamad kui praegustel diiselrongidel.

Eestis on rongiga reisijate arv viimase viie aastaga kasvanud enam kui kolmandiku võrra. Reisijate nõudluse kasvuga on suuremate linnade vaheline rongiliiklus enam kui kahekordistunud.